سِرِه

روشنگری و تبیین تحریفات دفاع مقدس

سِرِه

روشنگری و تبیین تحریفات دفاع مقدس

سِرِه

از ایشان نیستی ؛ می گو از ایشان *
هدف اصلی ایجاد این وبلاگ، تبیین و روشنگری تحریفات در روایتگری دفاع مقدس می باشد. از مخاطبان محترم تقاضامی شود از طریق آدرس 📧 : hk43siamak@yahoo.com ویا 📱: 09177334877(لطفا"فقط پیام کوتاه) نقطه نظرات و پیشنهادات خویش را ارسال نمایند.
هرگونه بازنشر و اقتباس از مطالب این وبگاه ؛ باذکر آدرس ؛بلامانع است.
deare friends .Only comments written in persian will be displayed and responded to .Thank you

نویسندگان

۱ مطلب در تیر ۱۳۹۴ ثبت شده است

*تحریف چگونه انجام می شود؟ نقدموضوعی

سه شنبه, ۲ تیر ۱۳۹۴، ۰۸:۰۵ ب.ظ
بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِیمِ
یا اَبا عَبدِاللّهِ یا جَعفَرَبنَ مُحَمَّدٍ اَیُّهَا الصّادِق
*شرحی بریک تحریف ساده !
خیلی وقتها مطلبی را از کسی می شنویم و یا چیزی را مشاهده می کنیم و سپس با تفصیل یا اختصار به میل فردی و از دیدگاه خودمان آنرا برای دیگران نقل می کنیم. تا اینجا اگر این نقل قول یا تعریف؛ مشاهدات مربوط به یک شخص مهم و یا یک واقعه تاریخی نباشد؛ نوع بیان ما و میزان تفصیل یا تخصیر آن ؛ مسئولیتی برای ما ایجاد نمی کند! هرچند که رعایت امانتداری دربیان مشاهدات و شنیده ها به صداقت و راستگویی راوی در جهت اعتماد به گفته هایش به صواب نزدیکتر و از گناه غیبت و دروغگویی نیز مبری می شود. 
حال اگر این مشاهدات و شرح قول مربوط به افراد یا وقایع اثرگذار ؛ در متن و مشی یک جامعه و یا حتی جهان باشد؛ آن وقت است که براحتی از این قصور و تقصیر؛ نمی توان گذشت و چه بسا که تبعات حقوقی؛اجتماعی؛سیاسی و حتی حق الناس را در پی داشته باشد؛ و منجر به پیگرد قانونی نیز بشود.البته مبحثی به نام نقل به مضمون نیز و جود دارد که با رعایت امانتداری و بدون تغییر در فحوا ومحتوای کلام(معنی هیچ تغییری نکند) سعی در اختصار برخی کلامها و پیامهای ائمه هدی و بزرگان دینی و ادبی دارد؛  که باذکر همان شرایط چنانچه مرتکب جعل و تحریف و تغییر موضوع نشود؛ علیرغم اینکه قابل تامل است ولی فعلادر چارچوب بحث این وجیزه قرار نمی گیرد.
هدف از این مقدمه نسبتاطولانی بررسی تحریفاتی است که سهل انگارانه و یا شاید عامدانه و علیرغم هشدارهای رهبری عزیز مبنی بر مراقبت از تحریف افراد-وقایع و تاریخ انقلاب اسلامی ؛ توسط برخی دوستان بی توجه و قلیلی دشمنان هوشیار در زمینه تاریخ انقلاب و دفاع 8 ساله در حال انجام است و متاسفانه دوستان سهل انگار هم به شیوع آن دامن می زنند.
برای نمونه؛ درسخنان حضرت امام خامنه ایی نمونه ای ذکر می گردد:


حال آنکه اصل جمله اینگونه است :
۶ نظر موافقین ۴ مخالفین ۲ ۰۲ تیر ۹۴ ، ۲۰:۰۵
س - پور اسد