سِرِه

روشنگری و تبیین تحریفات دفاع مقدس

سِرِه

روشنگری و تبیین تحریفات دفاع مقدس

سِرِه

از ایشان نیستی ؛ می گو از ایشان *
هدف اصلی ایجاد این وبلاگ، تبیین و روشنگری تحریفات در روایتگری دفاع مقدس می باشد. از مخاطبان محترم تقاضامی شود از طریق آدرس 📧 : hk43siamak@yahoo.com ویا 📱: 09177334877(لطفا"فقط پیام کوتاه) نقطه نظرات و پیشنهادات خویش را ارسال نمایند.
هرگونه بازنشر و اقتباس از مطالب این وبگاه ؛ باذکر آدرس ؛بلامانع است.
deare friends .Only comments written in persian will be displayed and responded to .Thank you

نویسندگان

*حرفهای دین خراب کن ! در دفاع مقدس

شنبه, ۲۴ شهریور ۱۳۹۷، ۰۲:۰۳ ق.ظ

بسم الله الرحمان الرحیم

  *یک سوزن به خود ...!؟

✍️....

 * اشاره :

مدتی است با خود؛ درگیرم که این مطلب را با مخاطب؛ در میان بگذارم ؛یا نه ؟از زمانی که در کتاب "حماسه حسینی"شهیدمطهری ؛ اصطلاح "حرفهای دین خراب کن" را خواندم ؛ نکته ای ذهنم را دائما" درگیر کرده ! موضوعی که تشخیص "سره" از "ناسره" اش ؛ اندکی سخت و البته نیاز به کاربرد تفکر بجای تعصب دارد؛ معهذا صحبتهای اخیر آیت الله "فاطمی نیا" بر آن م داشت تا خاطرهء شبه داری که در کتاب "سلام بر ابراهیم"تحت عنوان "داستان گمنامی" ؛ وجود دارد را با مخاطبین در میان گذاشته ؛ و از نظرات تکمیلی دوستان نیز استفاده کرده و بازخورد طرح اینگونه شبهه زدایی ها را تجربه کنم ؛ هرچندکه در یادداشتهای قبلی تجربیاتی کسب کرده ام. لذا ابتدا خلاصه ایی از بیانات علامه شهیدمطهری "ره" و آیت الله فاطمی نیا (حفظهم الله) با ذکر لینک مشروح سخنان ایشان؛ را مرور کرده و سپس داستان گمنامی و سخنرانی آقای "پناهیان" راجع به داستان گمنامی ؛ موردنقد و بررسی قرار گرفته و در انتها نظرات بعضی مراجع و مراکز پاسخگویی به شبهات دینی، بطور اجمالی از مشروح پاسخ شان ؛ آورده می شود . 

....

_ سابقه 1:
"علامه شهیدمرتضی مطهری" :
"پیشوایان دین از زمان پیغمبر اکرم و زمان ائمه اطهار دستور اکید و بلیغ دادهاند که باید نام حسین بن علی زنده بماند، باید مصیبت حسین بن علی هر سال تجدید بشود، چرا؟ بحث در این «چرا» استاین چه دستوری است در اسلام؟ چرا این همه ائمه دین به این موضوع اهتمام داشتند؟ چرا برای زیارت حسین بن علی این همه اهتمام و ترغیب است، این همه تشویق است؟ ما باید به این «چرا» دقت کنیمممکن است کسی بگوید: «این برای این است که تسلی خاطری برای حضرت زهرا باشد.» آیا این حرف مسخره نیست که بعد از هزار و چهار صد سال، هنوز حضرت زهرا احتیاج به تسلیت داشته باشد؟ در صورتی که به نصّ خود امام حسین و به حکم ضرورت دین، بعد از شهادت امام حسین دیگر امام حسین و حضرت زهرا نزد یکدیگر هستند. این چه حرفی است؟مگر حضرت زهرا بچه است که بعد از هزار و چهار صد سال هنوز هم دائماً به سر خودش بزند، گریه کند، بعد ما برویم به ایشان سرسلامتی بدهیم! این حرفها دین را خراب میکند".  * آدرس :( حماسۀ حسینی، ج 1، ص:78 )  صوتی  ⬅️

_ سابقه 2: 
استاد فاطمی‌نیا: برخی سخنرانان دزد فضائل هستند مگر این صدا و سیما در و پیکر ندارد؟!
«اصلاً کتاب درجه یک هم این حرف را بزند نباید باور کرد، ما یک اصولی داریم، اصل این است که حضرت فاطمه (س)، معصومه بوده‌اند حال هر چیزی را که با این تناقض دارد، باید کنار گذاشت. حضرت زهرایی که مادر حسنین (ع) و مادر امام زمان (عج) است می‌آید با امیرالمومنین (ع) مفاخره کند؟! که تو امیر المومنین هستی و منم کسی هستم برای خودم و آخر سر هم پیامبر باید بیاید بگوید فاطمه بس کن و برو سر علی را ببوس و او هم آمده و عذرخواهی کرده است! آخه آشیخ شما برای این حضرت زهرا فاطمیه می‌گیرید. این خانم معصومه و مطهره است و ملائکه بر ایشان نازل می‌شوند. این شیوخ چه جواب خدا را خواهند داد؟!» ...  
* آدرس: ⬅️ 

_ سابقه 3:
 * سلام بر ابراهیم  (داستان گمنامی) راویمصطفی هرندی

یکی از بچه‌های محل که همراه ابراهیم به جبهه آمده بود. در ارتفاعات بازی دراز به شهادت رسید و پیکرش جا ماند. ابراهیم وقتی مطلع شد، خیلی تلاش کرد که به سمت ارتفاعات برود. ولی به علت حساسیت منطقه و حضور نیروهای دشمن، فرماندهان اجازه چنین کاری را به او ندادند. ابراهیم هم روی حرف فرماندهی چیزی نگفت و اطاعت کرد. یک ماه بعد که منطقه آرام شد. یک شب ابراهیم بالای ارتفاعات رفت و توانست پیکر این شهید را پیدا کند و با خودش به عقب منتقل کند. بعد با هم مرخصی گرفتیم و به همراه جنازه این شهید به تهران اومدیم و در تشییع پیکر شهید شرکت کردیم. چند روزی تهران ماندیم که کارهای شخصی را انجام دهیم. در روز بازگشت با ابراهیم به مسجد محمدی رفتیم. بعد از نماز، پدر همان شهید جلو آمد و سلام و علیک کرد و ضمن عرض تشکر گفت: "آقا ابراهیم، دیشب پسرم رو تو خواب دیدم که از دست شما ناراحت بود".  ابراهیم که داشت لبخند می‌زد یکدفعه لبهاش جمع شد و با چشمانی بزرگ شده پرسید: "چرا حاج آقا؟! ما با سختی پسرتونر و آوردیم عقب" پدر شهید با کلامی بغض‌آلود ادامه داد: "می‌دونم، اما پسرم توی خواب گفت: اون یک ماه که ما گمنام توی کوه افتاده بودیم مرتب مادر سادات حضرت زهرا (س) به ما سر می‌زد و خیلی برای ما خوب بود. اما از زمانی که پیکر ما برگشته دیگه این خبرا نیست و می‌گن این افتخار برای شهدای گمنامه ." ابراهیم که اشک توی چشمانش جمع شده بود دیگه نتونست  خودش رو کنترل کند و گریه‌اش گرفت. پدر شهید هم همینطور. بعد از آن بود که همیشه در دعاهای ابراهیم آرزوی شهادت و آرزوی گمنام‌شدن کنار هم قرار گرفت و آرزو می‌کرد شهید گمنام باشه. بعد از این ماجرا نگاه ابراهیم به جنگ و شهدای جنگ بسیار تغییر کرد....


_سابقه 4:

معجزه کتاب سلام بر ابراهیم ( پناهیان) 

آن‌وقت شهید ابراهیم عاشق چه نوع شهادتی بود؟ وقتی شنید شهیدی در خوابی به کسی گفته بود چرا بدن من را عقب آوردی؟ تا وقتی بدنم عقب نبود آنجا هر شب فاطمۀ زهرا به بالین من می‌آمد. یک لبخندی ابراهیم هادی زد، این‌جوری است؟ رفت و دیگر بدنش نیامد!....

 * آدرسها: ⬅️  و    (تصویری⬅️

* پاسخ برخی مراجع و مراکز پاسخگویی به شبهات دینی در خصوص موضوع فوق( مشروح سئوال و پاسخها موجود و در صورت درخواست ارائه خواهدشد)

- * هر چند بهره مندی ارواح طیبه شهدا از مجالست و عنایت معصومین علیهم السلام در عالم برزخ ممکن است اما اینکه حضرت زهرا سلام الله علیها بر بالین اجساد شهدا حاضر می شوند، در منابع معتبر نیافتیم و ثابت نیست.                دفتر آیت الله العظمی مکارم شیرازی / استفتائات

-* البته این که حضرت زهرا به زیارت قبور شهدای مفقود الجسد می رود، احتمالا یک ذوق مذهبی است که برخی از مداحان از آن استفاده می کنند. البته روشن است که اگر این امر مستند دینی ندارد، در بیان آن باید از عباراتی همچون «احتمالا یا بعید نیست یا شاید و غیره» استفاده کنند تا چنین القاء نشود که حقیقتا و الزاما حضرت زهرا به زیارت قبور شهدای مفقود الجسد می رود....  مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی

-*  اینکه فرموده اید: « و حضرت زهرا سلام الله علیها در این مدت بر بالینشان می روند.» پنداری بیش نیست.  شهدای بزرگوار و مؤمنان، طبق احادیث، هر شب در دار السلام خدمت اهل بیت(ع) می رسند؛ لذا معنی ندارد که حضرت زهرا(س) بر سر استخوانهای آنها یا بر سر مدفنشان بیایند.... اداره مشاوره و پاسخ نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها

-* متن سئوال از پایگاه اطلاع رسانی دفترمقام معظم رهبری ؛ استفتاء گردید که بدلیل غیرفقهی بودن سئوال! پایگاههای دیگر را معرفی نمودند.

* نقدوبررسی

- قبل از هر چیز بایستی خدمت دوستداران شهداء و ارادتمندان این شهیدعزیز؛ عرض کنم که نقد این داستان و موضوعات مشابه ؛ ابدا" ارتباطی با خودشهید و مقام عالی ایشان نداشته و صرفا" نقد گفته ها و خوابها و تعبیرهای راویان و مروجین اینگونه خاطرات و داستانهاست و قطعا" هرگونه ایراد و اشکال در نقل و محتوی متوجه ناشرین و راویان آن است و ساحت محترم و رفیع شهداء از این نقد مبرا و منزه است.

- استناد راوی داستان (هرندی) صرفا" به خواب تعریف شده توسط پدرشهید است و طبق نقل موثق"خواب حجت شرعی ندارد.

- در منابع روایی و عقلی، دلیلی بر اعتبار رویا و خواب در تشخیص مصداق حجت الهی وجود ندارد و با توجه به این‌که هیچ فقیه، متکلم و فیلسوفی به اعتبار رویا در تشخیص حکم فقهی باور ندارد، از این روش در مباحث عقیدتی نمی‌توان بهره‌برداری کرد.

- راوی داستان طبق خواب تعریف شده؛ اشاره به گمنامی شهیدمورد نظر دارد و افتخار سرکشی از ایشان توسط حضرت فاطمه (س) را مختص به شهدای گمنام ذکر می کند؛ حال آنکه شهید منظور نه گمنام بوده و نه مفقودالجسد؛ بلکه دسترسی به پیکر محترمشان بنا به ملاحظاتی مقدور نبوده که پس از یک ماه ؛ دسترسی ممکن شده.

- شهیدی گمنام تلقی می شود که ضمن وجود پیکر از داشتن مدارک شناسایی بدلایلی بهره مند نیست و بصورت گمنام تدفین شده و در حال حاضر قبور شهدای گمنام موجود در کشور موید این موضوع است.

- چند هزار شهید باقیمانده از جنگ که در حالت تفحص هستند؛ فعلا مفقود الجسد تلقی می شوند و ان شاءالله پس از تفحص چنانچه دارای مدارک شناسایی باشند بصورت عادی تشییع می شوند و در غیر اینصورت شهیدمجهول الهویه تشخیص داده شده و گمنام تدفین می گردند.

- شهدایی که با وجود تاییدخبر شهادت؛ پس از تفحص هم پیکرشان پیدا نشود؛ مفقودالجسد تلقی می شوند.

- اینکه راوی داستان (هرندی) برداشت شهید هادی از خواب تعریف شده توسط پدر شهید را بصورت داستان فوق بیان نموده؛ یک برداشت یک طرفه و کاملا"ذوقی است و شاید حکمت مفقودالجسدی این عزیز ؛ موضوعی فراتر از اینگونه برداشتها و منتسب نمودنش به شهید هادی و امثال ایشان داشته باشد.

- شهید ابراهیم هادی نیز یک شهید مفقودالجسد هستند و نه گمنام؛شاید روزی در تفحص های آینده پیکر محترمشان پیداشود! کما اینکه ممکن است یکی از قبور شهدای گمنامی که گاها"مورد زیارت ما قرار می گیرد؛ مزار ایشان ؛ شهید باکری و سایر شهدای مفقودالجسدی که می شناسیم باشد.

- مشهور است که ارواح مومنین و خاصه شهدا در وادی السلام یا دارالسلام به خدمت ائمه علیهم صلوات الله؛ شرفیاب می شوند با این وصف دیگر سرکشی به بدنهای دنیایی و خاکی آنها توسط ایشان موضوعیت ندارد.

- بجز وجود مقدس حضرت ولیعصر(عج) سایر معصومین (ع)؛ شهید و نزد پروردگارشان متنعم ند ؛ لذا اگر گفته می شد که پیکرشهدای مفقود و ایضا" گمنام توسط  حضرت مهدی (عجل الله فرجه) در این دنیا مورد تفقد و سرکشی قرار می گیرد ؛ باور پذیر بوده ؛و غیر ممکن نیست ؛اما حضور حضرت زهرا (س) و سایر ائمه بر بالین اجساد شهدا از صحت و وجاهت برخوردار نمی باشد و مجددا" تاکید می گردد که خواب غیر معصوم حجت نیست.


و آخر دعوانا أَنِ الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمِین

Attention :Only comments written in persian will be displayed and responded to .Thank you*

نظرات  (۱۲)

تا وقتی بازش نکردین، متوجه نکته‌ش نشدم. خوب نکته‌های داستان‌ها رو درمیارین :)

خارج از بحث: نظرتون راجع به آقای پناهیان چیه؟
پاسخ:
سلام و تعزیت ایام محرم ...  بنظرم کیفییت دینداری بر کمییت دینداران رجحان دارد ؛ برای همین وقتی به اینگونه مطالب می رسم که شاید از دید خیلی متشرعین قابل گذشت و اغماض هست ؛ نمی گذرم و تا تبیین و مطرحش نکنم ذهنم آرام نمی گیرد ... خوشوقتم که شما متوجه نکته و مقصود یادداشت شدید.
اتفاقا" سئوال شما کاملا" با بحث ربط دارد و نمی توانم منکر اثر سخنان ایشان در بین نسل جوان امروز شوم ؛ به همین دلیل بی توجهی و سهل انگاری افراد مقبولی چون ایشان را نمی شود گذشت کرد و باید مطرح کرد .
چنانچه آمده است : حسنات الابرار سیئات المقربین .................
وفقکم

بعد نوشت:
پاسخ بدلیل عمومی نبودن بخشی از آن برای سایر مخاطبین ویرایش گردید.
با سلام و احترام
و عرض تشکر برای توضیحات فوق

درخواست دارم در این شب ها برای این همسایه ی کمترین دعا بفرمایید
پاسخ:
سلام و تعزیت ایام الله متعلق به امام حسین سلام الله علیه ....  خداوند به شفاعت اهلبیت رسول الله ص ؛ بصیرت ؛ عافیت و حسن عاقبت نصیب شما و جمیع مونین و مومنات و موحدین فرماید .... آمین

بنظرت توضیحات و استنادات و بررسی انجام شده کافی و رسا هست ؟
پیشنهاد و انتقادی به این روش ندارید؟
نظرات مفصل تر و مشروحتر لازم دارم ..
زنده باشی
من سخنرانی اون شیخی که آقای  فاطمی نیا ازش انتقاد کرده رو نتونستم پیدا کنم .
باید ببینم چیه
پاسخ:
سلام ... متاسفانه خودم هم نمی دانم مربوط به کدام برنامه بوده ولی اخیرا" در بیشتر شبکه های پر بییننده سیما و حتی سیمای استانها از این دست برنامه ها هستند... یکی از نمونه های پر حاشیه اش هم برنامه ای است که در شبکه 5 تهران با مجری گری آقای یراق بافان هست و بعضی مباحث ش حاشیه دار بود..... 
جوینده=یابنده
وفقکم
متاسفانه این روزا شبهه خطرناک "دین من انسانیت" خیلی از نوجوان ها و جوان ها رو درگیر کرده.یه پست در این رابطه بزارید.
پاسخ:
سلام ... تشکر از توجه شما به مبحث ... موضوع حساس و مهمی را مطرح نمودید ... بایستی تحقیق کنم ولی شما هم می توانید از سایتهای رفع شبهات دینی معتبر موجود در فضای نت این موضوع را استعلام و دنبال نمایید ... 
تشکر از حسن توجه و مسئولیت شناسی حضرتعالی 
وفقکم
سلام
ببخشید اینکه در روضه ها مطرح میشود شبهای پنجشنبه در کربلا روضه حضرت علی اکبر سلام الله علیه نخوانید چون حضرت زهرا سلام الله علیها کربلا هستند صحیح است؟ چگونه قابل توجیه است؟
پاسخ:
باسلام و تشکر از توجه تان ؛ چنانچه مطلبی که از شهید مطهری در بالا نقل شده را به عنوان یک شاخص در نظر بگیریم و البته نص آیات قرآن که دلالت بر زنده بودن شهدا و متنعم بودن از رزق نزد پردودگار را هم یقین داشته باشیم ؛ پاسخ کاملا" مشخص است که این روضه نمی تواند صحیح باشد! چرا که ارواح شهدا خصوصا" اهلبیت پیامبر(علی و فاطمه ع و فرزندانشان) که جملگی شهید از دنیا رفته اند نزد هم هستند و عزاداری و بی قراری برای یکدیگر معنی ندارد. و توجیه هم نمی تواند داشته باش
کلام شهید مطهری:
(در صورتی که به نصّ خود امام حسین و به حکم ضرورت دین، بعد از شهادت امام حسین دیگر امام حسین و حضرت زهرا نزد یکدیگر هستند.)
-چنانچه اقناع نشدید شماهم می توانید این ابهام را از مراجع پاسخگویی به شبهات پیگیری نمایید. 
1 ـ مرکز مطالعات و پژوهشهاى فرهنگى حوزه علمیه قم www.andisheqom.com 
2 ـ پایگاه حوزه www.hawzah.net
3 ـ مرکز ملى پاسخگویى به مسائل دینى www.pasokhgoo.ir
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
"مباحث ایشان مع الاسف فاقد وجاهت * ******* **** **** ******* ***** * ******* ****

ممکنه لطفا مصادیق دیگری از فقدان وجاهت و استحکام لازم تراز روحانیت ولایی و انقلابی غیر از آنچه در متن بالا آمده بفرمایید؟

*** ** *************
پاسخ:
این یک نظر شخصی است و ذکر موارد را ضروری نمی دانم که بیان کنم . این مورد هم چون ارتباط مستقیم با مبحث داشت و صوت و متن و فیلم آن در فضای نت موجود است بیان شده . سرکارعالی در رد یا قبول آن مخیرید و حق انتقاد و اعتراض هم برای مخاطبین محفوظ و آزاد است. 
با تشکر از التفات و حسن توجه شما
(سئوال شما موجب توجه به نکته ای شد که منجر به ویرایش نظر قبلی گردید. با تشکر)
وفقکم
همون جمله آخری که گفتین : خواب ، حجت نیست ...
ضمن اینکه به دوستان گرامی پیشنهاد میکنم حتما کتاب نهضت حسینی استاد مطهری رو بخونن ...
در کتاب دست خیلی از افراد امروزی که به اسم "مداح بی سواد" معروف شدند، رو میشه ...
شرمنده این رو میگم ... اما در عزاداری های امروزی به اسم " ایجاد شور " در هیئات ، شعور رو از مردم میگیرن ...!!!
پاسخ:
سلام  و تشکر از تکمله و تایید موجزتان .... اگر دوستان جبهه خودی زحمت مطالعه آثار شهیدان مطهری و بهشتی را به خود هموار می کردند! با اسلامی روبرو می شدند که فرسنگها با اسلام مداحین و روضه خوانها فاصله و تفاوت دارد ... و البته بهتر می توانستند سره و ناسره شبهات و ابهامات دینی را تشخیص دهند ... با جمله آخرتان هم کاملا" موافقم .... 
باتشکر و ارادت
وفقکم
خیلی از مطالب در نگاه اول شاید در تناقض باشد ولی وقتی دقیق نگاه کنی هیچ تناقضی نیست
اینکه حضرت مادر به یمسری عنایت و یژه ای کنند با بقیه مطالب تناقض ندارد واصلا نیازی به اثبات هم ندارد 
همه مطالب برای همه افراد نیست و برخی نشانه ها برای خواص است
پاسخ:
وَ الْأَمْرُ إِلَیْکِ م ....
باتشکر از ادب و متانت شما.
۱۴ مهر ۹۷ ، ۱۲:۱۰ پیـــچـ ـک
سلام
مفقودجسد بودن خصیصه و مقامیه که بین ائمه به حضرت زهرا تعلق داره. شاید از این بابت شهدایی مثل شهد هادی همچین دعایی داشتن.
البته باید روی طرح این مسائل دقت کرد. نباید به خاطر ابراز ارادت اصل حقیقت زیر پا گذاشته بشه.
پاسخ:
سلام و تشکر از توجه تان ... البته تکمیل کنم نظرتان را که شهیدهءسعیده زهرای مرضیه (سلام الله علیها) مدفن شان بنا به مصلحت مخفی است و مفقودالجسد نمی باشند و قطعا" امام عصر (عجل الله فرجه) که آخرین بازمانده و ذخیرهء حجج الهی بر روی زمینند از محل دفن ایشان باخبرند وشاید تنها زائر زمینی مدفن ایشان هستند... دیگر اینکه متن یادداشت همانطور که توضیح داده ام ابدا" مربوط به شهید هادی نیست بلکه متوجه کسانی است که باذکر خواب هایی که در اصل دین بدون تحقق شرایط خاص ؛ حجت و مبنایی ندارند! حرفها و نقل هایی را منتقل و منتشر می کنند که از مصادیق کلام شهید مطهری "دین خراب کن " هستند..... 
وفقکم الله وایانا
۰۴ آبان ۹۷ ، ۰۱:۵۹ پژوهش های حقوق و ادیان (بانک صهیونیسم)
متاسفانه احادیث غلطی بین مردم رایج شده و بارها به چشم خودم دیدم در حرم امام رضا هنگامی که اموات برای آخرین زیارت به حرم آورده می شوند، مرثیه خوان ها می گویند امام در سه جا به دیدن زائری که با معرفت حضرت را زیارت کند می آیند: اول هنگام قبض روح، دوم: شب اول قبر، و سوم هنگام عبور از پل صراط است...
در حالیکه حدیث اصلی چیز دیگری می گوید و لحظات یاری رساندن امام، همگی در زمان برپایی قیامت است نه لحظه قبض روح و ... این هم بقول شهید مطهری از جمله همان حرف های دین خراب کن مداح هاست که بین مردم رایج شده است...

مطلب به جایی بود... اجرکم محفوظ...
پاسخ:
سلام ... مثال متناسبی را بیان کردید ... سالهاست مسلمانان ایران معارف دینشان را نه از راه تحقیق و مطالعه بلکه از منابر وعاظ و از روضه های مداحین کسب می کنند ... متاسفانه اعتماد بیش از حد مردم به این قشر و نفوذ افراد بیسواد متظاهر به امر دین و تاکید و حجت قراردادن خواب های بی اساس ؛ باعث بروز چنین شبهاتی شده که به این سادگیها هم مرتفع نخواهد شد. ... سپاس از همدلی و همراهی شما.
وفقکم و ایانا
سلام 
فقط می تونم بگم استفاده بردم 
و اینکه هم روحانی و هم کتاب زیر سوال رفتند در چند پستتون و این شدیدا کار رو سخت می کنه برای من عامی که به جمله کاملا صحیحتون سالهاست معارف را دارم از منبر و پشت میکروفون یاد می گیرم
پاسخ:
علیکم السلام ... از صداقت و صراحت لهجه سرکارعالی متشکرم .... تاسی این کمترین همواره بر این جمله معصومین علیه السلام است که می فرمایند" هرگاه حدیثی از ما روایت کردند؛ به قرآن عرضه کنید""هرچه را که موافق آن یافتید، بپذیرید و آنچه را که مخالف آن دیدید، دور بیافکنید،"  این توصیه را سعی کرده ام که رعایت کنم و از رهنمودهای شهید مطهری و مقام رهبری و سایر اعزه موثق و ثقه هم بهره می برم و البته جایی که منافع اسلام و شارع مقدس تقدم داشته باشد با احدی تعارف و البته خصومت ندارم ... وفقکم و ایانا 
زنده باشید
سلام و احترام

تا حالا مطلبی به این تمیزی و گویا درباره «اصطلاحات دین خراب کن» و ارتباطش با دفاع مقدس و شهید نخونده بودم...
خیلی خوب باز کردین مطلب رو...
تشکر از شما...

پاسخ:
علیکم السلام ... از حسن توجه و نظرتان که موجب انبساط خاطر و دلگرمی است مخلصانه متشکرم ... از انتقادات و سئوالات احتمالی سرکارعالی هم در حد بضاعت پاسخگویی؛ استقبال می شود ... 
وفقکم الله و ایانا لمرضاته 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">