سِرِه

روشنگری و تبیین تحریفات دفاع مقدس

سِرِه

روشنگری و تبیین تحریفات دفاع مقدس

سِرِه

از ایشان نیستی ؛ می گو از ایشان *
هدف اصلی ایجاد این وبلاگ، تبیین و روشنگری تحریفات در روایتگری دفاع مقدس می باشد. از مخاطبان محترم تقاضامی شود از طریق آدرس 📧 : hk43siamak@yahoo.com ویا 📱: 09177334877(لطفا"فقط پیام کوتاه) نقطه نظرات و پیشنهادات خویش را ارسال نمایند.
هرگونه بازنشر و اقتباس از مطالب این وبگاه ؛ باذکر آدرس ؛بلامانع است.
deare friends .Only comments written in persian will be displayed and responded to .Thank you

نویسندگان

*درنظام اسلامی جعل سند ممدوح است یا مذموم؟!

دوشنبه, ۲۸ بهمن ۱۳۹۸، ۰۱:۳۵ ب.ظ

بسم الله الرحمان الرحیم

 * استفاده از وسیلهء باطل برای رسیدن به هدف حق  

Image result for ‫شناسنامه های مخدوش ؟!‬‎

* این یادداشت در تقابل بارفتار و سلوک برخی از ظاهرا"حزب الهی هایی است؛ که قائل به رعایت هیچ خط قرمزی نیستند و با فهم کاریکاتوری شان از مقولهء ایثار و ولایت، میخواهند با هر وسیله ایی که شده به مقصودشان برسند.

✍️  .... 

طرح مسئله :
اگر همراهان همیشگی "سره" یادشان باشد در مهر و آبان ماه 97 دو پست متوالی با عناوین "
۱ جنگ ؛ ۲ دیدگاه" و "شناسنامه های مخدوش ؟!" که موضوع هر دو یادداشت اقدامات مغایربا قانون و شرع مقدس ؛ برخی افراد بظاهر حزب الهی و رزمنده در جبهه های دفاع مقدس ؛ با سوء مفاهمه و برداشت ناصحیح از تکالیف و فرامینی است که دین و سیاستهای ناشی از مسائل جاری کشور در شرایط جنگی برای هر فرد مکلفی تعیین و تبیین می نماید؛ اقدام به اعمالی که اصطلاحا" «ماکیاولیستی» گفته می شود نموده اند و مشروحا" به تبیین مسئله در 2 یادداشت فوق الاشاره پرداخته شده است. 

پیرو همین موضوع؛ درکتاب سیری درسیره نبوی،ص123،اثرشهیدمطهری(ره)؛ نیز شهید بزرگوار بصورت کاملا" مبسوط نهی از این عمل را خصوصا" در امور دین و معنوی تبیین کرده اند.

- چندی پیش در راستای تحقیق پیرامون موضوعات مورد بحث در "سره" به مصاحبه ای از آقای "حمید داودآبادی"نویسنده ؛رزمنده و جانباز جنگ ؛ با خبرگزاری دفاع مقدس که در سال 96 انجام شده بود برخوردم و سئوال و پاسخ مندرج دریکی از پاراگرافهای این مصاحبه با عنوان "ماجرای اعزام 10 رزمنده با نامه جعلی" سخت متحیرم کرد که ضمن جلب توجه مخاطبین محترم به این سئوال جواب شاذ و ماکیاولیستی آقای داودآبادی ؛ برائت خود را به عنوان یک رزمنده و جانباز جزء و ناچیز جنگ 8 ساله که حدود 10 سال از خدمت 30 ساله اش را در واحد بسیج و پرسنلی و اعزام نیرو  و ... گذرانده از این نوع اعمال ابراز داشته و قویا" توسل به این وسایل و روشها را برای اعزام به جبهه مردود می دانم . از مشارکت فعال و سازنده کلیه اعزه همراه در تبیین و تکمیل و گسترش این مبحث صمیمانه تشکر می کنم . 

مستدعی است 2 یادداشت پیشین مورد اشاره را حتما" مطالعه فرمایید. سپاسگزارم

 .....

دفاع پرس: ماجرای اعزام 10 رزمنده با نامه جعلی را برایمان روایت کنید.

داودآبادی: آن زمان کسانی که برای اولین بار قصد اعزام به جبهه را داشتند باید حداقل دو ماه دوران آموزشی را سپری می‌کردند. با نزدیکی به عملیات، رزمندگان می‌خواستند بدون گذراندن دوره آموزشی در عملیات شرکت کنند. از این رو نامه سابقه جبهه جعلی را با دست خط خودم نوشتم. تصویر مهر را از یک نامه دیگر پاره و به نامه الصاق کردم. سپس نام آن رزمنده را نوشته و کپی می‌گرفتم. آن زمان هم استعلام وجود نداشت تا صحت و سقم نامه مشخص شود. به آن رزمنده هم مناطق عملیاتی را توضیح می‌دادم که اگر نامه لو رفت. سوالات را بتواند جواب دهد. مصطفی کاظم زاده نیز از این نامه استفاده کرد و از آن جایی که فرمانده بر منطقه گیلانغرب مسلط بود، به وی مشکوک و مانع حضورش در عملیات شد. 10 نفر از این نامه استفاده کردند و به شهادت رسیدند.

* مطالب مرتبط :
- تجلیل از حمید داودآبادی در جشنواره بسیج
- تجلیل دیدنی از رزمنده‌ای که به عنوان «از معراج برگشته» شناخته می‌شود + فیلم
- مراسم بزرگداشت هنرمند انقلابی حمید داوود آبادی

Attention :Only comments written in persian will be displayed and responded to .Thank you*


نظرات  (۳)

سلام 

ممنون از روشنگری‌های شما؛

به این فکر میکردم که هدف وسیله رو شاید توجیه نکنه، اما چقدر تفاوت هست بین هدف مثلا ۳۰ سال پیش با الان!

اون موقع جعل سند میکردن برای دفاع از حریم و ... 

الان جعل سند می‌کنن برای رفع عطش قدرت!

 

پاسخ:
سلام و تشکر از همراهی مستمر و صادقانه سرکارعالی با مباحث مطروحه
.در تفکر شهید مطهری شاید وجود ندارد و قطعا" هدف وسیله را توجیه نمی کند.
بله تفاوت هست ولی مع الاسف هیچکدام در شارع مقدس و در پیشگاه قوانین؛ ارزش محسوب نمی شود. چنانچه راه ایشان یکی است ولی اهدافشان متفاوت است. مع هذا وسیله هردو گروه برای رسیدن به هدف وسیله باطل است. انبیاء و ائمه هدی و اولیاء الهی نظیر شهید مطهری و حضرت امام ره نیز برای جا انداختن و بر قراری همین تفکر مجاهدت و تلاش می نمودند. چنانکه حضرت علی علیه سلام در نهج البلاغه در رابطه با مقابله با روشهای معاویه و عمروعاص ملعون به این موضوع اشاراتی دارند.
اطاعت محض از منویات ولی خدا ابتدایی ترین وظیفهء هر ایثارگر و مجاهد فی سبیل الله است . در بررسی نظرات حضرت امام ؛ مقام معظم رهبری و نمایندگان ایشان در نیروهای مسلح روشهای فوق الاشاره در 3 پست مذکور مد نظر این مبحث(استفاده از باطل برای رسیدن به حق) کاملا" مردود و مذموم است. 
والامر الیکم
والسلام علی من اتبع الهدی
وفقکم

با سلام و تبریک ماه رجب... بنده هم کتاب های شهید مطهری رو مطالعه کردم و ایشون، جمله هدف وسیله رو توجیه میکنه رو قبول ندارن...

پست شما من رو یاد ماجرای تقارن مرگ فرزند ذکور رسول الله صلی الله علیه و آله و واقعه کسوف میندازه که فرصت مناسبی برای تبلیغ اسلام بوده تا پیامبر ادعا کنه که اسمان هم عزدارا مرگ فرزند من هست... اما این کار رو انجام نمیده چون اون رو مغایر با اصول اخلاقی میدونسته... 

پاسخ:

سلام و تبریک متقابل ایام الله و شهرالله رجب . امید که از خیرات و برکات این ماه عزیز بهره کافی را ببرید. ضمن تشکر از التفات و بذل توجه موجز و سدید سرکارعالی نسبت به موضوع اصلی این پست عرض می کنم که نه تنها پیامبر صلی الله علیه و آله در ماجرای کسوف در مرگ فرزندشان راضی به مصادره به مطلوب واقعه به نفع اسلام و اهداف رسالتشان نشدند ! بلکه خلف بلافصل ایشان امام علی علیه السلام ؛ در ماجرای شورای شش نفره و شرط عبدالرحمن بن عوف برای خلافت امام علی ع ؛ حاضر نشدند خلافت را به هر وسیله ایی حتی به دروغی مصلحتی که آینده اسلام و مسلمین و سرنوشت امام حسن علیه سلام و امام حسین علیه سلام و کلا" تاریخ 1400 ساله بعد از پیامبر ص بدان بستگی داشت ... نیز حاضر و راضی نشدند با یک کلام مصلحتی زیر بار کاری بروند که رضایت خداوند در آن نباشد. ما بقی سیره ایشان و ائمه بعد ایشان هم بر همین سبیل بوده و تاریخ اسلام بدان گواهی می دهد.

اما سئوال همچنان باقیست : در نظام اسلامی فعلی جعل سند و تفکرات ماکیاولیستی ممدوح است یا مذموم؟؟؟؟؟؟

وفقکم

۲۱ اسفند ۹۸ ، ۰۰:۰۹ پژوهش های حقوق و ادیان

با سلام

توجیه وسیله توسط هدف، در برخی موارد نظیر تقیه یا «اولویت نجات جان انسان نسبت به سایر احکام» پذیرفته شده است. مثلا آورده اند برای نجات جان انسان می توان در اموال دیگران غصب کرد. در حالیکه غصب فی نفسه حرام است. در این موارد -که احکام تخصیص می خورد- علما می گویند بایستی به مورد تخصیص یافته بسنده کرد و آن را تعمیم نداد.

اما در این میان، برخی خودسرانه، هم برای خود هم برای دیگران مصلحت اندیشی می کنند و این عمل استثنایی را به سایر موراد سرایت می دهند و فراقانونی عمل می کنند و این چنین 10 نفس محقون و محترم را هدر می کنند.

اگر حقیقتا این کار به مصلحت بوده، تشخیص آن بر عهده کادر سپاه و نیروی نظامی نیست، بلکه تشخیص آن در توان یک فقیه است که احکام و اصول احکام اسلام را بشناسد و بتواند تعارض بین «حرمت تزویر» و «وجوب دفاع» را مرتفع کند. بلاشک اقدام خودسرانه شخص بدون مجوز فقیه محل اشکال است.

تشکر از مطالب بصیرت بخش حضرتعالی...

پاسخ:
عرض سلام و آرزوی عافیت و صحت و امان برای حضرتعالی و جمیع اعزهء وابسته و متعلقین آنجناب از شر بلایای ساری و جاری مبتلا به .
سیدجان همیشه با خودم منتظر بودم !؟ اولین کسی که در این قبیل یادداشتها حساس باشد و اظهارالتفاتی نماید ؛ شما باشید. البته این توقع حقیر ؛ نافی غفلت م از مشغله و مساعی شما عزیز دل در امر تحریر؛ تحقیق و پژوهش در موضوعات مورد تخصص و تحصیل تان نبوده و نیست ولی انتظاریست که خودتان با رفتارمسئولانه تان در ما ایجاد کردید. اما بعد:
یکی از همرزمان قدیمی ام ذیل پست شناسنامه های مخدوش نظری نوشته بود که بدلیل مقبولیت آن از طرف بنده عینا" برایتان نقل می کنم امید که موجه نظرتان واقع شود:

بطور کلی حضرت امام ره در غالب فتاوایی که پیرامون شرکت مکلفین و غیر مکلفین در جنگ تحمیلی از ایشان استفتاء شده است چند شرط کلی را مکررا" تاکید کرده اند:

- داشتن قدرت و تناسب جسمانی

- مراجعه به مقامات مسئول (سپاه-بسیج) برای اعزام

- تشخیص مقامات مسئول (سپاه-بسیج ) نسبت به اعزام داوطلبین

- نیاز جبهه ها به نیروی انسانی به تشخیص مقامات مسئول جنگ 

- تحصیل رضایت والدین برای غیر مکلفین تا حد امکان لکن اعزام ایشان هم باتحقق شرایط فوق و تشخیص مقامات مسئول جنگ میسر بوده است.

فلذا به نظر این حقیر هیچ الزامی برای توسل به روشهای غیر متعارف از قبیل جعل سند و شناسنامه ؛ یا بصورت قاچاقی اعزام شدن یا بدون آموزش نظامی اعزام شدن برای این بزرگواران موجه و مشروع نبوده بلکه بر خلاف فرامین ولی فقیه زمان و فرمانده کل قوای اسلامی نیز بوده است . و برای مرتکبین اینگونه روشها هیچ فضیلت و تشویقی جایز و روا نیست.


پ ن: ضمنا" برای حسن ختام و تکمیل این مبحث بخشی از مطلب یادداشت "1جنگ؛ 2 دیدگاه" منقول از کتاب «شراره های خورشید-شهیدهمت» را نیز مجددا" متذکر می گردم:

همت خطاب به حاضران می‌گوید که از حجت‌الاسلام محلاتی نماینده ولی فقیه در سپاه درباره حکم شرعی افرادی که بی‌حساب و کتاب و بی‌اجازه فرماندهان به طور پنهانی، شب‌های حمله خود را به گردان‌های خط‌شکن رسانده و در عملیات شرکت می‌کنند، سوال پرسیده و محلاتی{نماینده شهیدولی فقیه درسپاه} چنین پاسخ داده است: «چنین کسی فعل حرام انجام داده است.» (شراره های خورشیدص ۱۷۹) 

مشکل من با این مسئله از آنجایی شروع می شود که افرادی مثل آقای داودآبادی و یکتا با در اختیار داشتن وجاهت و تریبون رسمی و اجتماعی مشوق و مروج اینگونه رفتارها هستند و مورد اقبال و تشویق و تایید نهادهای فرهنگی کشور نیز قرار می گیرند و ایشان هم از بیان این خودسریها هیچگونه ابا و امتناعی ندارند . و علی الاسلام السلام


همواره از مرافقت و نظرات سدید و تکمیلی آن برادر فرهیخته استفاده می کنم 

وفقکم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">