سِرِه

روشنگری و تبیین تحریفات دفاع مقدس

سِرِه

روشنگری و تبیین تحریفات دفاع مقدس

سِرِه

از ایشان نیستی ؛ می گو از ایشان *
هدف اصلی ایجاد این وبلاگ، تبیین و روشنگری تحریفات در روایتگری دفاع مقدس می باشد. از مخاطبان محترم تقاضامی شود از طریق آدرس 📧 : hk43siamak@yahoo.com ویا 📱: 09177334877(لطفا"فقط پیام کوتاه) نقطه نظرات و پیشنهادات خویش را ارسال نمایند.
هرگونه بازنشر و اقتباس از مطالب این وبگاه ؛ باذکر آدرس ؛بلامانع است.
deare friends .Only comments written in persian will be displayed and responded to .Thank you

نویسندگان

*تحریف چگونه انجام می شود؟ نقدموضوعی

سه شنبه, ۲ تیر ۱۳۹۴، ۰۸:۰۵ ب.ظ
بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِیمِ
یا اَبا عَبدِاللّهِ یا جَعفَرَبنَ مُحَمَّدٍ اَیُّهَا الصّادِق
*شرحی بریک تحریف ساده !
خیلی وقتها مطلبی را از کسی می شنویم و یا چیزی را مشاهده می کنیم و سپس با تفصیل یا اختصار به میل فردی و از دیدگاه خودمان آنرا برای دیگران نقل می کنیم. تا اینجا اگر این نقل قول یا تعریف؛ مشاهدات مربوط به یک شخص مهم و یا یک واقعه تاریخی نباشد؛ نوع بیان ما و میزان تفصیل یا تخصیر آن ؛ مسئولیتی برای ما ایجاد نمی کند! هرچند که رعایت امانتداری دربیان مشاهدات و شنیده ها به صداقت و راستگویی راوی در جهت اعتماد به گفته هایش به صواب نزدیکتر و از گناه غیبت و دروغگویی نیز مبری می شود. 
حال اگر این مشاهدات و شرح قول مربوط به افراد یا وقایع اثرگذار ؛ در متن و مشی یک جامعه و یا حتی جهان باشد؛ آن وقت است که براحتی از این قصور و تقصیر؛ نمی توان گذشت و چه بسا که تبعات حقوقی؛اجتماعی؛سیاسی و حتی حق الناس را در پی داشته باشد؛ و منجر به پیگرد قانونی نیز بشود.البته مبحثی به نام نقل به مضمون نیز و جود دارد که با رعایت امانتداری و بدون تغییر در فحوا ومحتوای کلام(معنی هیچ تغییری نکند) سعی در اختصار برخی کلامها و پیامهای ائمه هدی و بزرگان دینی و ادبی دارد؛  که باذکر همان شرایط چنانچه مرتکب جعل و تحریف و تغییر موضوع نشود؛ علیرغم اینکه قابل تامل است ولی فعلادر چارچوب بحث این وجیزه قرار نمی گیرد.
هدف از این مقدمه نسبتاطولانی بررسی تحریفاتی است که سهل انگارانه و یا شاید عامدانه و علیرغم هشدارهای رهبری عزیز مبنی بر مراقبت از تحریف افراد-وقایع و تاریخ انقلاب اسلامی ؛ توسط برخی دوستان بی توجه و قلیلی دشمنان هوشیار در زمینه تاریخ انقلاب و دفاع 8 ساله در حال انجام است و متاسفانه دوستان سهل انگار هم به شیوع آن دامن می زنند.
برای نمونه؛ درسخنان حضرت امام خامنه ایی نمونه ای ذکر می گردد:


حال آنکه اصل جمله اینگونه است :(گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمترنیست) بیانات در دیدارجمعی ازخانواده های شهدا ؛ تاریخ : ۱۳۷۶/۰۲/۱۷    ( آدرس:   )

حال که توضیح کاملا ملموس و متقنی ارائه شد؛ به ذکر نمونه ایی از همین سبک تحریف ! در خاطرات و حقایق دفاع مقدس می پردازیم ؛ ذکر این نکته لازم است که معمولا اینگونه دستکاریها درحقایق معمولا توسط مداح نماها و کسانیکه نانشان درگرو گریه و غم دیگران است صورت می گیرد.
*نمونه تحریف شده یک خاطره :


*اصل خاطره با ذکر منبع استفاده شده :

*آدرس منبع(کتاب فرهنگ جبهه (شوخی طبعی ها)جلد 3، صفحه:280 ) 
آدرس لینک :  

حرف آخر اینکه در خانه اگر کس است یک حرف بس است . والسلام

Attention .Only comments written in persian will be displayed and responded to .Thank you*


موافقین ۴ مخالفین ۲ ۹۴/۰۴/۰۲
س - پور اسد

غواص

ماهی

نظرات  (۶)

۱۵ تیر ۹۴ ، ۱۸:۳۷ سوره تماشا

خدا قوت...

موید باشید...

التماس دعا

پاسخ:
سلام. 
باسپاس از بازدید و حسن نظرتان. بهترین ها را از خداوند برایتان مسئلت می نمایم.
یاعلی
باسلام
از اینکه به ما سرزدید ممنونم. مطالب خوبی بود و استفاده بردیم.
این مطلب را در وبلاگ ما حتما بخوانید
معبری که بازشد...و مهران آزادشد
و دراین لینک را حتما بخوانید
http://alvaresin.blog.ir/1394/03/26/%D9%85%D9%86-%D9%88%D8%B9%D9%84%DB%8C-%D9%88%D8%AD%D8%B3%D9%86-%D9%88%D8%B4%D8%A8%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%D8%B1%D9%88%D9%86%D8%AF-%DA%AF%D8%B0%D8%B4%D8%AA%DB%8C%D9%85
پاسخ:
سلام علیکم. 
ممنون از دعوت شما . مراجعه و مطالعه کردم . اجر شما با سیدالشهداءعلیه السلام. 
خداقوت و عرض تشکر
یاحق
مطالبه مقام معظم رهبری از خادمان عرصه ایثار و شهادت است که فرمودند : "«فراموشی» و «تحریف» دو آسیب و خطر بزرگی است که در کمین هر حادثه بزرگ تاریخی قرار دارد و نخبگان، فرزانگان و دست اندرکاران عرصه دفاع مقدس، با شناساندن دقیق این ذخیره و گنجینه‌ی فرهنگی، اجازه ندهند این حماسه دستخوش فراموشی و تحریف شود." 
سلام.خدا قوت.عالی بود.واقعا جای تامل زیاد داشت!
پاسخ:
سلام وسپاس
از اینکه قلم الکن این کمترین ؛ به عنایت صاحبان اصلی فرهنگ چهاد و شهادت (شهداء) موفق به جلب نظر و رضایت عزیزانی نظیر شما ؛ گردیده ؛ خدای را سپاس و تسبیح مینمایم .
برایتان بصیرت روزافزون آرزومندم
موفق و موید باشید
وفقک الله
سلام علیکم.
از طریق سایت قصه چذابه با شما آشنا شدم  با اجازه از حضرت‌عالی شما را لینک کردم. موفق باشید.
پاسخ:
وعلیکم السلام و رحمت الله و برکاته
با سپاس از شمابرادر گرامی .  صاحب اجازه هستید . با این کارتان بر این کمترین منت نهاده و در جهت تحکیم و وسعت جبهه روشنگری و مبارزه با تحریف دفاع مقدس مجاهدت نمودید که ان شاءالله ؛ عندالله ماءجور باشید. موفقیت ؛ عافیت و حسن عاقبت برایتان آرزومندم.
یاحق
مدافع عزیز سلام . تشکر می کنیم که وبلاگ قصه چزابه باعث شد که با شما اشنا شویم . هر چند مطالب وب شما کم هستند اما مجبور مان میکند که زیاد بیندیشیم واز امروز به بعد هم در قد توانمان هر جا چنین دیدیم چنان کنیم که شهدا راضی شوند . راهتان مستدام.
پاسخ:
علیکم السلام و رحمت الله
ساسان یا سامان عزیز. پیش از اینکه به وب خود سری بزنم رفته بودم سایت قصه چزابه و آنجا کامنت شما و دوستان متعهد و به معنی واقعی کلمه؛ دانشجوی تان را دیدم و از این همه حق جویی و حق طلبی شما جوانان بصیر مسرور شدم. از اینکه به این صفحه منصوب به ما که در حقیقت فریاد برائت شهیدان و ایثارگران از آفت پیرایه و جعل و تحریف نسبت به ساحت ایشان است؛ سری زدید متشکرم . شک ندارم که صاحبان حقیقی این صفحات مجازی شما را دعوت کرده اند و گرنه ما کجا و شما عزیزان کجا؟ باری از تعداد کم مطالب این صفحه گفتید که بسیار تعمدی است؟! هدف ما لایک خور و بازدید کننده بیشتر نیست بلکه کیفیت مطالب و شخصیت و ظرفیت مخاطبین از اهمیت بیشتری برخوردار است . سعی می کنم در هر ماه یک مطلب بیشتر بارگذاری نشود تا هم فرصت بیشتر برای تحقیق پیدا کنم و هم مراجعین با تعداد مناسب مطلب مواجه شوند و خط و ربط را از دست ندهند. از توجه شما و دوستانان بسیار ممنونم . ان شاءالله در طلل توجهات ولی الله الااعظم ارواحنا فداه موفق و موید و منصور باشید. وفقک الله
۲۱ آذر ۹۴ ، ۱۸:۵۳ علی رسولان
معنا یا الفاظ
مساله این است

البته هر دو مهم هستند اما ...
پاسخ:
سلام
اما چه ؟ کاش ادامه داده بودید. مشتاق دانستن نظر شما هستم....
یاحق

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">