سِرِه

روشنگری و تبیین تحریفات دفاع مقدس

سِرِه

روشنگری و تبیین تحریفات دفاع مقدس

سِرِه

از ایشان نیستی ؛ می گو از ایشان *
هدف اصلی ایجاد این وبلاگ، تبیین و روشنگری تحریفات در روایتگری دفاع مقدس می باشد. از مخاطبان محترم تقاضامی شود از طریق آدرس 📧 : hk43siamak@yahoo.com ویا 📱: 09177334877(لطفا"فقط پیام کوتاه) نقطه نظرات و پیشنهادات خویش را ارسال نمایند.
هرگونه بازنشر و اقتباس از مطالب این وبگاه ؛ باذکر آدرس ؛بلامانع است.
deare friends .Only comments written in persian will be displayed and responded to .Thank you

نویسندگان

* شرط لازم برای بیان کرامات !

سه شنبه, ۳۰ بهمن ۱۳۹۷، ۰۱:۱۹ ب.ظ

بسم الله الرحمان الرحیم

 * هرکرا  اسرار حق آموختند... 

عارفان که جام حق نوشیده‌اند  رازها دانسته و پوشیده‌اند / هر کرا اسرار کار آموختند  مهر کردند و دهانش دوختند (مولوی)


 .... اشاره : 

از وصایا و سبک و روش زندگی شهیدان راه حق هرچه بگوییم و بنویسیم کم است ! اما در بیان کرامات منتسب به ایشان و نشر و ترویج آن بایستی احتیاط کرد!  مبادا به خیال تعظیم و تکریم ایشان ؛ دچار سهو و خطا شویم . افراط بعضی به ظاهر دوستان شهدای گرانقدر؛ موجب شد که به جهت دانستن تکلیف! از ولی امر مسلمین پرسشی نمایم ؛ لذا متن پرسش م و پاسخ دفترمعظم له ؛ جهت اطلاع علاقمندان به اشتراک گذاشته می شود.

✍️ .... طرح مسئله : (استفتاء)

مطالبی قبلا بصورت دهان به دهان واخیرا بصورت اینترنتی دال بر کرامات و معجزات بعضی از شهدای گرانقدر جنگ تحمیلی که حقیربا آن بیگانه نیستم؛ دائر براینکه "مزارفلان شهیدگلاب ترشح می کند"؛ "فلان شهیدهنگام دفن خندیده" ؛"شهیدی که هنگام تدفین قرآن خوانده و اذان گفته"؛ "شهید بی سر روی سنگ غسالخانه دست دور گردن پدر می اندازد و او را به سینه می فشارد"؛"شهیدی که امام عصر عج درتدفینش شرکت داشته" و... بطورمتواتردرحال نشروترویج است و نکته مشترک درهمه این اقوال حاجت دادن قبورمتبرک این شهداست؛ بطوریکه موردتوجه غالب زوار قرار می گیرند و به جهت این حاجت دادن ها به قبرایشان دخیل می بندندو قس علیهذا ؛ و ازطرفی توجه زوار و خانواده ها را ازسایر قبورشهدا دورمیکنند. ضمن اینکه برای برخی اینطور تداعی شده که شهدا درمقامات دنیوی هم باهم فرق داشته و ارج قربشان متفاوت است. غرض این مقدمه طولانی این بود که :

-تکلیف امثال بنده درمواجهه بامسئله چیست؟

-نشروترویج آن درفضای حقیقی ومجازی چه حکمی دارد؟

-حکم تاییدیاتکذیب آن چیست؟

* پاسخ : (افتاء)

پایگاه اطلاع رسانی دفترمقام معظم رهبری :

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام علیکم و رحمة الله و برکاته

"در موارد مذکور تا یقین به چیزی پیدا نکردید برای کسی بازگو نکنید." 

موفق و مؤید باشید

تصویر استفتاء

🔰 تکمله :

امام صادق(ع)می‌‌فرمایند: «المعجزة علامهٌ للّه لایعطیها إلا انبیاءهُ و رُسُلَهُ و حججه لیعرف به صدق الصادق من کذب الکاذب؛ «معجزه» نشانه‌ای از خداوند است که آن را جز به پیامبران و رسولان و حجتهای خود نمی‌‌دهد تا به‌وسیله‌ آن، راستگویی (مدّعیان ارتباط با خدا) از دروغگویی (مدّعیان دروغین) شناخته شود».

والسلام علی من اتبع الهدی

Attention :Only comments written in persian will be displayed and responded to .Thank you*

موافقین ۴ مخالفین ۰ ۹۷/۱۱/۳۰
س - پور اسد

کرامات شهدا

نظرات  (۵)

سلام
موضوع مهمیه، عین همیشه به چیزایی اشاره میکنین که خیلی بهش دقت نمیکنیم

یقین برای هر چیزی که بازگو میکنیم، خیلی بنظر واجبه بخصوص این مسائل که کلی شبهه بردارن
پاسخ:
وعلیکم السلام .... سپاس از حضورتان....  از توجه و تاکیدی که بر مسئله "یقین" دارید؛ مخلصانه متشکرم ... وفقکم
سلام

ممنون از شما بابت طرح این مسأله...

متاسفانه قداستی برای بعضی از شهدا قائل شدن که اونا رو با وجود قرب و جایگاهی که در برابر حضرت حق دارن، بیشتر تخریب می‌کنن!
و این غیر از دور شدن از آرمان و مسیر و هدف شهدا، چیز دیگه‌ای در پیش نداره...

پاسخ:
علیک سلام ... تشکر از سرکارعالی بابت امعان نظرتان ... در کل مسئلهء این "شهیددوستان" سودای کسب وجهه و اعتبار نداشته شان از شهدای گرانقدر است و گروه ها و  کتب و سایتهایی که اینگونه مطالب را بطور مفرط نشر و اشاعه می دهند فعلا" به اقبال عمومی عوام مستظهرند و فورا" توسط پیروان بی دقت شان افراد منتقد را تکفیر می کنند .... مسئله ایی خیلی حساس و خطیر است ... وفقکم
والسلام علی من اتبع الهدی :))
پاسخ:
سلامٌ عـَلیکُم طِبتُم فادخـُلوُها خالدین . 
"وفقکم و ایانا" ))
۰۳ اسفند ۹۷ ، ۱۶:۵۲ پژوهش های حقوق و ادیان (بانک صهیونیسم)
با سلام، تذکر به جایی بود. این جریان غلو از ابتدای ظهور اسلام تا امروز ادامه داشته و هربار در موضوعی رسوخ و نفوذ کرده است. گاهی درباره پیامبر، گاهی ملائکه و ائمه و فرزندان آن ها، و حالا شهدا... حضرت صادق می فرمایند: درباره جوانان خود از اینکه غلو کنندگان آنان را فاسد کنند برحذر باشید، غلات بدترین دشمنان خدا هستند، عظمت خدا را کوچک کرده و برای بندگان خداوند ادعای ربوبیت می کنند. (تاریخ سیاسی اسلام، رسول جعفریان، ج2، ص لاادری)
پاسخ:
وعلیکم السلام ... تکملهء مربوط وبجایی مرقوم نمودید خصوصا" که به کلام معصوم علیه سلام هم تایید شده ... امید که موثر واقع شود ... از حمایتهای صمیمانه شما بزرگوار هم تشکر و سپاس دارم ... 
وفقکم الله 
سلام ... موضوع خوبی رو مطرح کردین ... چون بعضا از عقاید و احساسات افراد سوءاستفاده میشه ... بعید هم نمیدونم بعضی هاش هم کار نفوذی ها باشه ... !
چند سال پیش یکی از دوستان ماجرایی رو برام تعریف کرد مبنی بر اینکه میخواست ببینه که ماجرای شهید عطری چقدر صحت داره ... گویا با چند نفر از دوستان شبانه به مزار شهدا میرن و میبینن یکی داره رو قبر شهید ، گلاب میریزه ...!!!  
حالا شما خود حدیث مفصل بخوان از ...
پاسخ:
وعلیک السلام ... تشکر از تایید و تضمین سرکار عالی نسبت به موضوع یادداشت ... مع الاسف سایتها؛ کتابها؛ گروههای فرهنگی و راوی نماهایی هستند که در حد افراطی و بدون تحقیق در صحت و سقم مسئله ؛ اقدام به نشر و اشاعهء هر "رطب و یابس"ی اعم از "حلم و یقظ" و نقل قول "سوم شخص" !؟ در این رابطه نموده اند و تنها چیزی را هم که در نظر نگرفته اند "یقین" به مسئله و "اتقان" در پرداختن به آن است ....  حدیث مفصل تر از این مجملات است .... والعاقبته للمتقین 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">