سِرِه

روشنگری و تبیین تحریفات دفاع مقدس

سِرِه

روشنگری و تبیین تحریفات دفاع مقدس

سِرِه

از ایشان نیستی ؛ می گو از ایشان *
هدف اصلی ایجاد این وبلاگ، تبیین و روشنگری تحریفات در روایتگری دفاع مقدس می باشد. از مخاطبان محترم تقاضامی شود از طریق آدرس 📧 : hk43siamak@yahoo.com ویا 📱: 09177334877(لطفا"فقط پیام کوتاه) نقطه نظرات و پیشنهادات خویش را ارسال نمایند.
هرگونه بازنشر و اقتباس از مطالب این وبگاه ؛ باذکر آدرس ؛بلامانع است.
deare friends .Only comments written in persian will be displayed and responded to .Thank you

نویسندگان

* شهیدی از تبار محمد (ص)

چهارشنبه, ۴ بهمن ۱۳۹۶، ۰۱:۵۲ ب.ظ

بسم الله الرحمان الرحیم

 " زندگی و حیات دانشجوی بسیجی شهید محمد ایروَش "

شهیدمحمدایروَش

✍️... 

محمد در روز دهم بهمن ماه سال 1335 در بندرامام (شاپور) متولد شد. از نوجوانی علاقه زائدالوصفی به انجام عبادات شرعی داشت و در ایام عزاداری اباعبدالله الحسین همیشه ملتزم به شرکت در این فریضه الهی بود. پس از طی دوران ابتدایی و راهنمایی وارد هنرستان صنعتی اهواز شد و پس از اخذ دیپلم فنی همزمان با شروع انقلاب اسلامی با درجه گروهبان سومی به خدمت سربازی اعزام شد. 

دراین زمان فرصت مناسبی یافت که در جهت آگاه کردن سربازان و درجه داران و دیگر همقطاران و آشنایی ایشان با چهره اسلام و انقلاب اقدامات مؤثری انجام دهد و در زمان فرمان امام خمینی (ره) مبنی بر تخلیه پادگان های نظامی در زمره افرادی بود که از خدمت نظامی خارج شده و به صفوف مبارزات مردمی می پیوندد. 

در همان سال (1356) اقدام به ازدواج نمود و پس از پیروزی انقلاب و اتمام خدمت سربازی در اداره شیلات بندرعباس استخدام می شود. از آنجا که علاقه فراوانی به مطالعه و ادامه تحصیل داشت بطور متفرقه دیپلم علوم تجربی را هم دریافت نمود. سپس تصمیم به استعفاء از محل کار و ادامه تحصیل در دانشگاه گرفت. در حین آمادگی برای شرکت در کنکور؛ در کنار مغازه خواربارفروشی پدرش بطور موقت با مختصر ابزاری تعمیرگاه دستگاه های خنک کننده دائر کرد و از این طریق هم امرار معاش می کرد و هم منشاء خدمات بسیاری به اهالی مستضعف محل می گردید. با تلاش و کوشش و ابتکار اقدام به طراحی و ساخت یک دستگاه فریزر با لوازم مختصر و مستعمل موجود در مغازه کرد که در همان مراحل اولیه کارایی بسیار بالایی از دستگاه ابداعی مشاهده شد. 

اما در ذهن خلاق او فقط اینها نبود؛ اندیشه پویایی داشت و هرگز به فکر آسایش و سکون فکری نبود؛ در ماه مبارک رمضان با برنامه ریزی منظمی که داشت عبادات مخصوص این ماه را بخوبی ادا می کرد و در اوقاتی که بایستی استراحت کند کار می کرد. در کارهایش تقوی محور اصلی بود و مسائل دیگر در مرتبه بعدی قرار می گرفتند. 

در سال 1364 در کنکور سراسری در رشته مهندسی تأسیسات سرمایشی دانشگاه شهیدچمران کرمان پذیرفته شد؛ با توجه به تأهل و داشتن 3 فرزند خردسال آنچنان در تحصیل علم از خود جدیت و علاقه نشان می داد که باعث حیرت اساتید و دانشجویان همکلاسی شده بود. سال اول دانشگاه را با موفقیت به پایان رساند و در سال دوم تحصیل بود که هجرتی ابدی را برگزید؛ این بار حتی نخواست علائق درونی خویش را به خانواده و نزدیکان بگوید؛ (وی از ابتدای شروع جنگ تحمیلی به طور داوطلب به مدت 12 ماه به جبهه عزیمت کرده بود)؛ پس از فراخوان تشکیل سپاهیان محمد(ص) در آذر ماه سال 1365 بار دیگر در معیت رزمندگان دلاور لشکر 41 ثارالله و تحت فرماندهی سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی عزم میادین جنگ حق علیه باطل را نمود. ایشان قبل از اعزام به جبهه اقدام به تغییر نام خانوادگی خود از ایروَش به محمدی تبار کرد چرا که بدین وسیله نهایت ارادت خود را به نبی مکرم اسلام به اثبات برساند و در زمره سپاهیان آن وجود نازنین قرار بگیرد. 

سرانجام در شبی تاریک که تیره گی حاکمیت کفر پرده بر انوار تابناک چهره های درخشان انسانیت انداخته بود همچون بارقه ای درخشید و مظلومانه در تاریخ 7 بهمن 1365 در ادامه عملیات کربلای 5 در منطقه شلمچه (نهرجاسم) طی نبردی سهمگین در حالی که قلب سیاه دشمن را نشانه می رفت سرآکنده از وصال عشقش به معبود یکتا؛ آماج تیر خصم شد و عاشقانه و عارفانه جام شهادت را نوشیده و در سن 30 سالگی به مقام منیع شهادت واصل گشت. چه زیبا بود حیاتش و چه زیباتر شهادتش؛ سلام بر او روزی که زاده شد و روزی که عروج کرد و روزی که دوباره محشور شود. 

عاقبت پیکر مطهرش پس از روزها غریبی و بر خاک ماندن در تاریخ 19 بهمن ماه 1365 در گلزار شهدای بندرعباس آرام گرفت.

✍️ ....
(از شهیدایروَش وصیتنامه ای باقی نمانده آنچه در ذیل آمده گزیده ایی از نامه های وی به همسرش می باشد)

*هر کاری که می خواستی انجام دهی اول نیتش را مشخص بکن اگر به خاطر رضای خداست انجام بده وگرنه از انجام بگذر. 
*هر کاری می کنی برای رضای خدا بکن که گوارا می شود. 
*تمام اعضای بدن پیش ما به صورت امانت هستند که به وسیله آن ها ترقی کنیم و به کمال برسیم و باید به تمام معنی و تا حد امکان و به اندازه نه کمتر از طاقتشان و نه بیشتر از طاقتشان آن ها را برای رسیدن به بالاترین حد کمال استفاده نمود. 
*یکی از بهترین کارهای ما عبادت است. 
*در تمام مشکلات از خداوند متعال طلب کمک و گشایش نمایید که خدا شما را یاری خواهد نمود؛ بودن و نبودن من مطرح نیست وقتی یاری خدا باشد؛ برای بهتر شدن نسل های آینده و بچه هایمان در فضایی پاک زندگی کنند؛ تا آیندگان به خاطر سستی و کم همتی به ما اشکال نگیرند؛ کاری که می کنیم تکلیف شرعی و به قصد قربة الی الله باشد پس حال در حین انجام تکلیف هر چه می خواهد بشود و هر چه به سرمان بیاید ما در بارگاه حق تعالی و خداوند بزرگ روسفید هستیم. 
بارخدایا نصرت نهایی رزمندگان اسلام را برسان. 
امام عزیز ما را از هر خطری حفظ بفرما. 
فرج ظهور حضرت بقیة الله اعظم را نزدیکتر بگردان. 
شهدای عزیز ما را با مولایشان محشور بگردان
والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته
Attention :Only comments written in persian will be displayed and responded to .Thank you*


* مطلب مرتبط :
⬅️

نظرات  (۱۱)

روحشون شاد و راهشان پررهرو
پاسخ:
آمین ... ممنون از التفات سرکارعالی ... وفقکم
سلام سردار :)
پاسخ:
علیکم منی ... سلامت باشی  :-|)
سلام
یاد یاران یاد باد....راه شان پررهرو
همنشین انبیا و اولیاالله...
پاسخ:
وعلیکم السلام ... آمین ... خداوند درجات عموی عزیزتان را رفیع بگرداند ...
 ممنون از التفات شما
یاد باد آنکه زما وقت سفر یاد نکرد ... به وداعی دل غم دیدهء ما شاد نکرد
پاسخ:
مطربا پرده بگردان و بزن راه عراق ؛ که از این راه به شد یار و زما یاد نکرد ... 
در حسرت یه خداحافظی هنوزم می سوزم ... باشد تا روز جزا .. یاحق
سپاسگزارم...آمین

پاسخ:
سلامت باشید ... یاحق
۰۸ بهمن ۹۶ ، ۲۲:۲۵ ....جلیس العقل ....
ممنونم 
امین یا رب
پاسخ:
زنده باشید ... یاحق
تمام اعضای بدن پیش ما به صورت امانت هستند که به وسیله آن ها ترقی کنیم و به کمال برسیم و باید به تمام معنی و تا حد امکان و به اندازه نه کمتر از طاقتشان و نه بیشتر از طاقتشان آن ها را برای رسیدن به بالاترین حد کمال استفاده نمود.

کپی از sereh.blog.ir


تلنگر خوبیه! اگه همیشه یادش باشم.
پاسخ:
سلام و سپاس از این حسن انتخاب و نکته سنجی ... باشد که از فراموش کنندگان نباشیم ... 
وفقکم و ایانا
واقعا مشکل امروز جامعه ما گم شدن این نوع نگاه است

عالی
احسنت
پاسخ:
ترویج  کنیم تا جا بیافتد ... ان شاءالله
ممنون از توجه و التفات شما .... زنده باشید
۱۹ بهمن ۹۶ ، ۰۱:۰۸ بانک جامع اطلاعاتی صهیونیسم
الحق هم نثر شما فوق العاده دلنشین بود و هم وصیت شهید فوق العاده پر مغز
معمولا هر شهید از بین فضائل اخلاقی در یک شاخصه و فضیلت از باقی فضائل پررنگ تر عمل میکند (یا حداقل استدلال استقرایی من بیانگر چنین چیزی است.)
فی المثل شهید برونسی مطابق روایات کتاب شریف «خاکهای نرم کوشک» خیلی به مسئله حق الناس و ایضا «توسل» توجه داشتند،
شهید تهرانی مقدم خیلی به نماز و ایضا تبری از اسرائیل و صهیونیسم توجه داشتند (با توجه به روایات کتاب با دستهای خالی)...
شهید چمران خیلی به نیایش و عرفان، عنایت داشتند (با توجه به کتاب بسیار زیبای «خدا بود و دیگر هیچ نبود» و کتاب فوق العاده زیبای «رقصی چنین میانه میدانم ارزوست...»)

محفوظ و موید باشید...
پاسخ:
سلام استاد ... از التفات عمیق شما نسبت به متن و برجستگیهای آن که انصافا" از اخلاص خودشهید می باشد و حقیر در تدوین آن وسیله ای بیش نبودم ؛ صمیمانه سپاسگزارم ... اینکه در ذیل مطلب منسوب به شهدا ؛ شهدای دیگر را هم یاد کنیم بدائتی بس نیکوست که به پربار شدن و موثرتر بودن فحوای مطلب بسیار می افزاید که مجددا" تقدیر می گردد ... 
وفقکم الله و ایانا لمرضاته . آمین
۲۷ بهمن ۹۶ ، ۰۶:۵۳ خونه مادری
سلام
برام سوال شد که چطور بندر امام متولد
از کرمان اعزام
و بندرعباس به خاک سپرده شد
پاسخ:
سلام ... ممنون از زیارت شما... پدرشهید کارمند اداره بندر بودند و اولین محل خدمتشان بندرامام بود (شهیدایروش آنجامتولدشدند) و سپس به بندرعباس منتقل شدند و همانجا ساکن شدند ... خود شهید هم دانشجوی دانشگاه شهیدچمران کرمان بود و با بسیجیان کرمان همراه با سپاهیان محمد ص در آذرماه 65 به جبهه اعزام شده بودند و پس از شهادت هم در موطن خانواده گی (بندرعباس) دفن شدند... 
شادی ارواح ناظر شهدا بر اعمالمان بلند صلوات
یاحق
۲۸ بهمن ۹۶ ، ۱۳:۲۵ خونه مادری
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
حاجی شما خودت کجایی هستی
پاسخ:
طیب الله انفاسکم برادر ... من زاده خوزستان و فعلا مسکون در فارس م  ...  و در خدمت شما عزیزدل هستم ....
وفقکم و ایانا

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">