سِرِه

روشنگری و تبیین تحریفات دفاع مقدس

سِرِه

روشنگری و تبیین تحریفات دفاع مقدس

سِرِه

از ایشان نیستی ؛ می گو از ایشان *
هدف اصلی ایجاد این وبلاگ، تبیین و روشنگری تحریفات در روایتگری دفاع مقدس می باشد. از مخاطبان محترم تقاضامی شود از طریق آدرس 📧 : hk43siamak@yahoo.com ویا 📱: 09177334877(لطفا"فقط پیام کوتاه) نقطه نظرات و پیشنهادات خویش را ارسال نمایند.
هرگونه بازنشر و اقتباس از مطالب این وبگاه ؛ باذکر آدرس ؛بلامانع است.
deare friends .Only comments written in persian will be displayed and responded to .Thank you

نویسندگان

* قضاوت تاریخ؟! (دیدگاه)

پنجشنبه, ۲۹ تیر ۱۳۹۶، ۱۱:۳۶ ب.ظ

بسم الله ارحمان الرحیم. 

* آیا می توان پذیرفت که تاریخ قضاوت خواهد کرد؟

✍️ ... پاسخ موجز؛ نه! است و درشرح آن اجمالامی توان گفت نظرباینکه همواره بسیاری از واقعیت های تاریخی به دلیل کتمان حقایق ؛تحریف حوادث؛ مبالغه دربیان جزئیات از طرف مورخین؛مردم وصاحبنظران... مدفون ومکتوم می شود؛لذا تاریخ به معنی عام آن وجاهت لازم برای قضاوت را ندارد و اصولا اهمیت تاریخ به جهت عبرت هایی است که در دلش نهفته می باشد. باتوجه به ویژگیهای تاریخ یعنی جری ؛انطباق و تکرار؛می توان فرض کرد که؛تاریخ براى امور واقع نشده به آنچه واقع شده است استدلال می نماید و با مطالعۀ قضایاى تحقّق یافته، حوادث محقق نشده را پیش بینی میکند؛ زیرا حوادث عالم؛کم وبیش همانند یکدیگرند،البته روایت تاریخ در انحصار عدّه ‏اى انگشت‏ شمار و قشر خاصّى چون مورّخان؛سیاستمداران وجامعه‏ شناسان نیست و نباید باشد؛بلکه بینش تاریخى فراگیر است و همگان باید دراین امر شرکت داده ‏شوند وهیچ ملّتى نباید از تاریخ خود بى‏خبر باشد.

مخلص کلام اینکه : تاریخ از دیدگاه قرآن منبع «شناخت»؛ «تعقّل»، «نظر»،«تَفکّر»، «موعظه»، «عبرت» و «تذکّر» است و مى‏ تواند آینده را نشان دهد... فَاعْتَبِرُوا یا أُولِی الْأَبْصارِ - سوره حشر،آیه 2

 شاید گزارهءصحیح این باشدکه : «واقعیات و حقایق تاریخی همواره محل بحث و قضاوت است و از سوی مردم و مورخین و صاحب نظران مورد قضاوت قرار می گیرد.».

یاحق

* مرتبط:

⬅️



موافقین ۳ مخالفین ۲ ۹۶/۰۴/۲۹
س - پور اسد

قضاوت تاریخ

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">