سِرِه

روشنگری و تبیین تحریفات دفاع مقدس

سِرِه

روشنگری و تبیین تحریفات دفاع مقدس

سِرِه

از ایشان نیستی ؛ می گو از ایشان *
هدف اصلی ایجاد این وبلاگ، تبیین و روشنگری تحریفات در روایتگری دفاع مقدس می باشد. از مخاطبان محترم تقاضامی شود از طریق آدرس 📧 : hk43siamak@yahoo.com ویا 📱: 09177334877(لطفا"فقط پیام کوتاه) نقطه نظرات و پیشنهادات خویش را ارسال نمایند.
هرگونه بازنشر و اقتباس از مطالب این وبگاه ؛ باذکر آدرس ؛بلامانع است.
deare friends .Only comments written in persian will be displayed and responded to .Thank you

نویسندگان

بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِیمِ

یااَبَاالْقاسِمِ یا رَسُولَ اللّهِ یا اِمامَ الرَّحْمَهِ

* شرحی بر یک تصویر:

باسلام. قابل توجه همه عزیزان حامی و دوستذار شهدای عزیز کشورمان. عکس زیر مربوط به کشته های عراقی در یکی از عملیاتهای رزمندگان اسلام است و متاسفانه عمدا یا سهوا با حذف بخشی از این تصویر که واقعیت و هویت این اجساد را مشخص می کند؛ آنرا بجای تصویری تاثیرگذار از شهدا؛ معرفی می کنند و چقدر کاربران ساده دل که با دیدن آن منقلب می شوند و دلنوشته ها که نمی نویسند . آسیبی که در شبکه های اجتماعی و ازجمله فضای مجازی وجود دارد این است که زحمت تحقیق در باره صحت و سقم هر موضوعی را از روی دست کاربران عجول و یا تنبل بر داشته و بدون تحقیق در سند و مدرک وصحت و سقم مطالب اقدام به بازنشر هر سره و ناسره ای می نمایندو به عواقب آن هم نمی اندیشند.
در تفسیر المیزان/ج6/ص155 از امام باقر (ع) نقل شده که فرموده: إذا حدثتکم بشیئ فاسئلونی عنه من کتاب الله *ترجمه: وقتی حدیثی برای شما نقل کردم در باره سابقه آن در کتاب خدا از من بپرسید.   

در ادامه این مطلب تعدای از عکسهای متعلق به اجساد کشته های بعثیون که توسط عکاسان دفاع مقدس از جمله آقای جهانگیر رزمی ؛علی پرخوب(طاهرنیا)و ... گرفته شده و برخی از آنها مربوط به عملیات والفجر 8 می باشد ؛ تقدیم می گردد. بررسی و تطبیق تصاویر را به عهدهءمخاطب هوشمند میگذارم. ذکر این نکته ضروری است که در تشخیص شهداءگرانقدر از کشته های بعثی به فرم لباس ؛چهره؛ پوتین ؛کلاه خود؛ نوع سنگرها و سایر وجوه تمایز رزمندگان اسلام از ارتش بعث صدام توجه داشته باشید:

* وجوه تمایز شهداءایرانی با اجساد بعثی عراق 

*به رزمندهءایرانی که فاتحانه بر بالای سنگرهاو احساد بعثیون ایستاده و چهرهءاولین کشته عراقی که در تصویر NO:2 عمدا حذف گردیده توجه کنید. اگر این تصویر را که احتمال بسیار قوی توسط آقای علی پرخوب(طاهرنیا) گرفته شده را به عنوان مبنا قرار دهید ! تشخیص سایر تصاویر برایتان راحت تر خواهد بود.



        • *کشته های بعثی در عملیات والفجر 8 عکس از جهانگیر رزمی؛ لینک راهنما :  و  



        • *نکته ای در بارهءتصویر NO:8 ؛این تصویر را گاها به عنوان شهدای گردان کمیل و یا گردانهای دیگر و در منطقه فکه مربوط به عملیات والفجر مقدماتی و والفجر 1 معرفی کرده اند, که صحت ندارد با نگاهی دقیق به تصویر متوچه می شوید که کانال مذکور هیچ شباهتی به خاکریز جنگی ندارد و فاصلهءخاکها نسبت کانال زیاد است ضمن اینکه اجساد بطور عمودی ودر یک راستا به ترتیب قرار دارند و هیچگونه تجهیزات و آثار تخریبی ناشی از انفجار هم دیده نمی شود ؟ نتیجه ای که استنتاج می شود این است که این یک گور دسته جمعی برای اجساد بعثی هاست که توسط رزمندگان بوسیله  لودر حفر شده ؛  تعدادی از مسئولین امور دفن هم در بالای کانال مشاهده می گردند. این مطلب را در همین جا به پایان برده و از کاربران انتظار دارد که در مورد اینگونه استناد به تصاویر مجهول و غیر قابل استناد تفکر و روشنگری نمایند .
        • Attention .Only comments written in persian will be displayed and responded to .Thank you*




نظرات  (۱۷)

سپاس
اجرکم عندالله ...
پاسخ:
علیکم السلام؛ حسن عاقبت برایتان آرزومندم . با تشکر
سلام وب زیبای دارین مطالبتون هم جالبن
به وب من هم سر بزنید و نظر بدین اگه خواسنین میتونیم تبادل لینک کنیم.
هرچند تا تو وبم نظر بدین به همون تعداد تو وبتون نظر می دم 
فقط متن نظرات تو صیفی باشه.

8kh.rozblog.com=درباره امام رضا

پاسخ:
علیکم السلام و رحمت الله وبرکاته
صلی الله علیک یاعلی ابن موسی الرضا علیه آلاف تحیت و الثناء
ضمن تشکر ازبازدید و اظهار لطف حضرتعالی؛از وبلاگ شما که منور و معطر به روضهءمنورهءثامن الحجج فی الارضین است؛بازدیدکرده ومشمول زیارت مجازی بارگاه آن امام رئوف گشتم. این کمترین وبلاگ نویس نیستم و این وجیزه راهم از سرناچاری و دغدغه خاطری که نسبت به تحریف و تغییر حقیقت دفاع مقدس احساس می کردم تدوین و منتشر می کنم ؛لذا اگر در بازدید و جوابگویی به الطلف بازدید کنندگان عزیزو محترم ؛از سوی این حقیر؛قصور و تقصیری مشاهده می شود؛ شما بزرگواران به برکت و احترام خون شهداء بر من ببخشید. بصیرت و حسن عاقبت برای همه بازدید کنندگان از این صفحات آرزومندم. وفقک الله
  خدایا اگر ادب بندگی نمی دانم اما عزیزانی دارم که به ذکرت مشغولند و مودب به آداب بندگی, که به دوستی با آنان امیدوار و خرسندم, خدایا به نعمت وجودشان وحرمت مناجاتشان ودل پاکشان به ما هم نظر کن.پروردگارا با قرآن آمدم,با پیامبر(ص)رحمت وآل پاکش,باشهداء باعلماء با صلحاء با ابرار,ببخش و پر کن از زلال بندگی پیمانه حاجتمندان را.( آمین ) """"""" (((موفق باشید انشاالله التماس دعا
پاسخ:
سلام. ضمن تشکر از بازدید و اظهار نظر عرفانیتان ؛ حسن عاقبت برایتان آرزومندم> وفقک الله
سلام امروز یکی از همکاران که اتفاقابسیجی هم هست عکسی منتصب به شهدای عملیات رمضان روکه باداستانی ... گفته میشدروی مین رفته اند رو توی گروه واتساپ گذاشته بود درهمون نگاه اول دلم گر گرفت وبه مظلومیت بچه ها اشک ریختم که کسانی هستندکه زروی نادانی یابه واسطه کوتاهی بسیجیان درنشرصحیح حقایق این خلاء روبافتوشاپ میخوان پرکنن یاکسانی که ناجوانمردانه میخوان کاری کنن که دیگه کسی حقایق روباورنکنه . ولی چیزی که کاملاروشنه  کوتاهی مسئولینه وگرنه علاوه بر توهینی که به خردومنطق رزمندگان شده حتی سعی نکرده اجسادی رو انتخاب کنه که کوچکترین شباهتی با شهدایی داشته باشه که پیکرمطهرشون بامین متلاشی شده.داشتم فکرمیکردم چه دعایی براتون بکنم دیدم چیزی بهترازاین نیست که ازخدابخوام سیره شهدا چراغ راهتون باشه
پاسخ:

علیکم السلام و رحمت الله؛ ضمن تشکر از دعای خیرتان که به حق مناسب این ایام و این صفحات است ؛ به عرض می رسانم که متاسفانه ما هنوز نتوانسته ایم با همه ی کارهایی که شده تاریخ جنگ را که در قالب دفاع مقدساتفاق افتاده و در حقیقت یک زندگی زیبا مملو از درس ها و تجربیات گرانبها بوده را ، به تصویر بکشیم؛ما در انتقال این درس ها که در سایه ی فداکاری ها ، رزم ها ، تحمل سختی ها ،جراحت ها ،شهادت ها،اسارت ها و خسارت ها ، بدست آمده ، خیلی ضعیف عمل کردیم یکی ازاشکالات عمده در معرفی تاریخ جنگ و زندگی شهیدان که نقش آفرینان اصلی این میدان عملبودنداین است که بیشتر به ابعاد معنوی ، عرفانی و آسمونی جبهه پرداخته شده ، اون هم به طرز بسیاربد و با بی سلیقه گی بزرگش کرده اند ،که  رسیدن به این جایگاه را برای نسل جوان امروز؛بسیاردور از دسترس و غیرممکن می نمایاند؛ در صورتیکه  جنگ ما در سایه عقلانیت و معنویت بود و دسترسی به این مقامات و موقعیتها هنوز هم در سایه عقلانیت و معنویت برای همه تشنگان میسر است. وفقک الله

(باتشکر ازبرادر رزمنده ام علیرضادلبریان برای تلاشهایش در این زمینه )

سلام علیکم.یک سوالی که در آخر برای من ایجاد شد این بود که واقعا هدف از این کار چیست? یعنی واقعا با اینکار میخواهند چه چیزی را نهادینه کنند?
یک نکته دیگر در عکس آخر کشته هایی که در گور دسته جمعی گذاشتند دقت کردم یه چیزهایی سفیدی بود انگار که لباس های جنگ رو از تنشون دراوردن یا اینکه داخل یه پلاستیکی چیزی پیچوندنشون درسته?
پاسخ:
سلام علیکم
متاسفانه متوجه منظور از اینکه هدف از این کار چیست؟ (کدام کار و چه کسانی ) نشدم. ولی اگر منظورتان این است که چرا این عکسها را بجای عکس شهدا استفاده کرده اند؛ دلیلش عدم شناخت از تاریخ جنگ ؛ هویت حقیقی و حقوقی دشمن و نبودن در صحنه های جنگ است که نتیجه اش می شود همین که هر عکسی را به تصور خودشان شهید می پندارند ؛ و البته عده ایی هم هستند که فقط عشق لایک هستند و به قیمت جلب توجه و اشتهار از هیچ کاری رویگردان نیستند.متاسفانه من در سایت افسران بارها با این نمونه اش روبرو شده و بحث کرده ام . اما در مورد چیزهای سفید علیرغم اینکه تصویر وضوح لازم را ندارد ولی استنباط و استنتاج خودم این است که بعثی ها معمولا در شبها که ما عملیات می کردیم غالبا در خواب و استراحت بودند که هنگام اسارت یا کشته شدن هم با زیر پیراهنی و لباس زیر دیده می شدند( البته نه همه آنها)؛ دیگر اینکه محتمل است چون گورهای دسته جمعی ثبت موقعیت می شد تا در زمان مبادله فابل تشخیص باشند برخی لوازم شخصی همراه کشته ها را در نایلون با آنها دفن کرده باشند. متذکر می شوم تصویر خیلی واضح نیست. 
ان شاءالله که پاسخ مقبول باشد.
یا حق
بله منظور من همانی بود که فرمودید!
یک چیزی هم که هست بشخصه خود بنده این حس و حال را دارم که وقتی به تصاویر شهدا نگاه میکنم واقعا یک تذکر برای من است و حس و حال خاصی پیدا میکنم ولی واقعا شاید میخوان این حس رو از ما بگیرن.درسته ما نمیدونسیم این ها کشته های بعثی هستند.اما چون حقیقت امر بوده اون حس به ما انتقال پیدا نمیکرد.نمیدانم منظورم رو خوب رسوندم یا نه..نمیدونم چجور بگم..شایدم هدف خاصی نبوده و صرفا برای گرفتن لایک و اینها بوده همونطور که فرمودید.
پاسخ:
منظورتان را متوجه شدم و کاملا هم درست است و همچنین هر دو فرضیه صحیح است.
وفقک اله
استفاده کردم از مطلب خوب تون...

واقعاً مهمه که تاریخ رو دقیق نقل کنیم حتی نقل یک عکس
چون هر وقت که اشتباه بودنش روشن بشه ممکنه بدگمانی ایجاد کنه
پس در قبال تاریخ مسئولیم
پاسخ:
سلام
بله کاملا درست می فرمایید. یکی از مقاصد اصلی این صفحه مجازی دقیقا به همین نظر شما معطوف می باشد.
باتشکر از بازدید شما
سلام  احسن به شما برادر بزرگوار . عکسی که توی کانال جسد ریخته دقیقا همینجور که فرمودینه. این عکس رو دایی من گرفته .منم یه زمانی دادم دست بچه های پایگاه توضیحش هم دادم اما متاسانه با مدیریت ضعیفی که وجود داره باعث تحریف شده.
پاسخ:
وعلیکم السلام  
ضمن عرض تشکر از بازدید و توضیح ضروری که در باره تصویر اجساد در کانال فرمودید. خواهشمندم از دایی بزرگوارتان بپرسید که این عکس را در کدام منطقه و در چه تاریخی گرفته اند و همچنین در صورت صلاحدید نام ایشان را هم ذکر کنید تا ذر ذیل توضیحات عکس با نام خودشان درج شود. ضمنا اگر صلاح می دانید برای توضیح بیشتر مطلب نام پایگاهی(پایگاهتان) که اولین بار این عکس را بدون توضیح منتشر نموده را هم ذکر نمایید. ازهمکاری شما برادر بزرگوار و متعهد کمال سپاسگزاری را دارم
مدافع دفاع مقدس
سیامک پوراسد( هویت مجازی)
۱۹ بهمن ۹۴ ، ۱۸:۴۱ خادم الزینب سلام الله علیها
االسلام علیک یا بقیه الله فی ارضه
سلام!اجرتون با حضرت سید الشهدا.التماس دعای فرج

پاسخ:
وعلیکم السلام
تشکر از بازدید و دعای خیر حضرتعالی.اللهم عجل لولیک الفرج و النصر
جزائکم الله خیرا

سلام و ممنون :
خدا رو شکر شما هستین تا اطلاع رسانی کنین ...

من جوون از کجا میدونستم بعثی هستن یا ایرانی ...

ممنون
پاسخ:
سلام وتشکر
درخدمت شماهستم . سئوالی هم اگر داشتید.درحدبضاعت پاسخگو هستم. زنده باشید
سلام.واقعا ازتون تشکر میکنم که چشم خیلیا رو مثل من به این جور مسائل باز میکنید و باعث میشید که بیشتر به پیام هایی که در فضای مجازی نشر میدیم دقت کنیم.اجرتون با سید الشهدا
پاسخ:
علیکم السلام..... خواندن یادداشتهای دلگرم کننده جوانان فهیم و بصیری چون سرکارعالی ؛ سبب انبساط خاطر و ثبات قدم این کمترین است... حق بین و حق طلب بمانید ... یاحق
۲۴ دی ۹۵ ، ۰۶:۰۵ ....همنشین عقل ....
اللهم ارحم شهداءنا...
پاسخ:
آمین...
۰۶ مرداد ۹۶ ، ۱۶:۵۱ خرید ممبر تلگرام
سلام

وبلاگ بسیار زیبایی دارید

خسته نباشید گرم به شما

در پناه حق
پاسخ:
سلام ... تشکر از توجه و لطف شما ... زنده باشید
۰۵ آبان ۹۶ ، ۰۸:۵۲ بانک جامع اطلاعاتی صهیونیسم
ضمن تشکر از مطلب پرفایده تان؛
لینک هایی که برای نمونه سوء استفاده از تصویر داده اید، غالبا منقضی شده اند و با صفحه Not Found مواجه می شویم...

مورد تایید امام عصر باشید...
پاسخ:
سلام و تشکر از تذکر بجایتان ... در اولین فرصت آدرسهارا اصلاح خواهم کرد... آدرسهای نت معمولا بعداز چندسال نامعتبر می شوند... این پست هم اولین مطلب و قدیمترین مطلب وبگاه است... خیلی ممنون ... 
ایدهم الله ...
۰۵ آبان ۹۶ ، ۰۸:۵۸ بانک جامع اطلاعاتی صهیونیسم
پایگاه خبری میرملاس
http://www.mirmalas.com/news/47297/%D8%B4%D9%87%D8%AF%D8%A7%DB%8C-%D9%87%D9%81%D8%AA%D9%87-%D8%B3%D9%88%D9%85-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B1%D8%AF%DB%8C%D9%86-%D9%85%D8%A7%D9%87/

متاسفانه پایگاه های فوق نیز عکس no: 2 را به عنوان تصویر شهدا معرفی کرده اند...
پاسخ:
سلام و سپاس از مداقه شما .... بله به رسم و بدعت تقلید کورکورانه ؛ که فرهنگ غالب فضای مجازی و ایضا" دنیای حقیقی نیز می باشد؛ پایگاهها و سایتهای معتبر و زرد بیشماری این تصاویر را به عنوان شهدای ایرانی منتشر می کنند و چه نوحه سرائیها و داستان پردازیهایی هم که برایشان می کنند .... منقول ومنسوب است سخنی از پیامبر اسلام ص خطاب به جناب ابوذر ره که می فرمایند: در دروغگویی شخص همین بس که هرچه را می شنود (یا می بیند) بازگو نماید.
والعاقبته للمتقین
والله منم نمیدوستم ، به کارتون ادامه بدید و فقط به شبهات جنگ 8 ساله اکتفا نکنین .
در مورد سپاه قدس و نیروهای خارج از مرز و جنگ سوریه هم بنویسید.
پاسخ:
سلام جناب علوی ... تشکر از توجه و تاییدات حضرتعالی ... زنده باشید  
۲۳ تیر ۹۹ ، ۱۴:۱۳ فرزند شهید

سلام و خسته نباشید امروز 99/04/23سالروز شهادت پدرم در عملیات رمضان سال 61 است واقعا خداوند اجرتون بده ان شالله عاقبت همگی ختم به شهادت بشه و تشکر بسیار زیاد بنده رو پذیرا باشید اجرکم عندالله

پاسخ:
سلام عاقبت بخیر باشید. روح پدر بزرگوارتان و همه شهدای عزیز ازاعمال مان شاد ان شاءالله ... تشکر و امتنان فراوان از التفات و توجه شما فرزند شهید گرامی به مباحث و موضوعات این وبگاه .
آجرک الله
زنده باشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">