سِرِه

روشنگری و تبیین تحریفات دفاع مقدس

سِرِه

روشنگری و تبیین تحریفات دفاع مقدس

سِرِه

از ایشان نیستی ؛ می گو از ایشان *
هدف اصلی ایجاد این وبلاگ، تبیین و روشنگری تحریفات در روایتگری دفاع مقدس می باشد. از مخاطبان محترم تقاضامی شود از طریق آدرس 📧 : hk43siamak@yahoo.com ویا 📱: 09177334877(لطفا"فقط پیام کوتاه) نقطه نظرات و پیشنهادات خویش را ارسال نمایند.
هرگونه بازنشر و اقتباس از مطالب این وبگاه ؛ باذکر آدرس ؛بلامانع است.
deare friends .Only comments written in persian will be displayed and responded to .Thank you

نویسندگان

*عکسی واقعی با داستانی جعلی

سه شنبه, ۲۴ فروردين ۱۳۹۵، ۰۱:۵۲ ق.ظ

بسم الله الرحمان الرحیم

السَّلامُ  عَلَیک یا عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ ( ع )

*بررسی موضوعی (عکسی تکان دهنده که پس از سی سال اجازه انتشار یافت)

* سابقه :

چندسالی است تصویری باعنوان (عکسی تکان دهنده که پس از سی سال اجازه انتشار یافت ) مکرر درحال نشرو بازنشر توسط سایتهای خبری؛شبکه های اجتماعی و وبلاگها می باشد و سوای از داستان تخیلی منسوب به آن!؟ خود تصویر واقعی و راوی شهادت مظلومانه و آگاهانهء تعدای از مردان غیور این سرزمین می باشد؛ همین واقعی بودن صحنهءشهادت این عزیزان ؛ طوری بیننده و مخاطب را متاثر می کند که داستان جعلی غلتیدن این شهداء(20 نفر) بر روی میدانی از مین ! بطور داوطلبانه ! و بنابه دستور فرماندهان ! درعملیات رمضان را باور می کنند !؟ و کامنتهای پراز اخلاص و احساس کاربران در ذیل این عکس را می توان از این جهت قابل تامل دانست.

* اشکالات وارده به عکس و داستان:

اما؛ نکات مغفول ماندهء این تصویر که شدت تاثر مخاطب ! از داستان تکان دهندهء آن و اعتماد بی دلیل ؟! به منابع نشر دهنده عکس؛ باعث بی توجهی به آن شده عبارت است از :

 *1-چرا در بدنهای این شهداء که برروی مین غلت زده اند ؛ اثری از قطع دست ؛ پا ؛سر و سایر اعضای بدن دیده نمی شود؟؟ 

*2-چرا تعداد این عزیزان بخون خفته بیشتر از 20 نفر است ؟؟

*3-چرا تجهیزات و مهمات و کوله پشتی همراهشان را به هنگام غلتیدن از خود جدا نکرده اند؟؟*آیا اساسا با این همه سازوبرگ جنگی می شود در میدان مین غلتید؟

*4-چرا چاله های ناشی از انفجار مین ها دیده نمی شوند ؟؟

*5-چرا همهءشهدا در یک جهت افتاده اند و جراحات بدنشان از پشت سر به پایین می باشد ؟؟  و .....

* بررسی؛تحقیق و ارائهء دلایل در رد انتساب داستان میدان مین به تصویر :

اولین باری که در محیط نت با این تصویر مواجه شدم ؛ هیچگونه تناسبی بین داستان ارائه شده و تصویر مورد استناد؛بدلایل فوق الذکر والبته تجارب و مشاهدات خودم از صحنه نبرد 8 ساله؛ پیدا نکردم ؛ تکرار بیش ازحد عکس و داستانش و سوءاستفادهءسایتها برای جذب بازدیدکننده بیشتربا این نوع موضوعات؛مرا برآنداشت تاپیرامون این تصویر واقعی اما مظلوم تحقیق کنم؛ 

* تابستان سال 94 درسایت ارزشمندومعتبر استادمحمددرودیان 1 (نویسنده وپژوهشگرجنگ و از راویان دفاع مقدس) با مقالهء (نقد و بررسی یک عکس؛ آیا میادین مین با عبور رزمندگان گشوده می شد؟!) مواجه  شدم که ضمن بررسی این موضوع؛ از سردار رشید جانشین رئیس ستادکل نیروهای مسلح ؛ درباره این تصویروداستانش سئوال می کنند و سردار رشید هردومورد را تکذیب می کنند و انتساب عکس را به چنین موضوعی؛ رد می کنند.( درفهرست منابع و مستندات آدرس موجود است )

* در ادامه تحقیق؛ از پایگاه اینترنتی انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس 2 ؛طی ایمیلی (5/7/94) باارسال عکس و داستان ؛ سابقهءعکس شامل (نام عکاس؛تاریخ عکس؛محل عکس و.....) را استعلام کردم که در پاسخ فرمودند: نام عکاس را نمی دانند و انتساب آنرا به آقای علی فریدونی را هم منتفی دانستند؛واز طرفی احتمال دادند که شاید این تصویر متعلق به عملیات رمضان باشد ولی اطمینان ندارند!! البته ازطرف مدیر محترم انجمن عکاسان ؛ تصویری از عکس موردنظر که در حاشیه آن شماره تلفن و نام انتشاراتی که اقدام به چاپ و توزیع پوستر این عکس کرده بود را جهت تحقیق از منبع و ماخذ آن ؛ارسال شد که در جای خود یکقدم به جلو محسوب می شد و امید این حقیر را برای رسیدن به حقیقت بیشتر کرد. درهمینجا از انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس تشکر میکنم .

* درتاریخهای 6و7 مهرماه 1394 با عوامل دفتری و نهایتا مدیرمحترم انتشارات (هویت محفوظتماس گرفتم که در هر دومورد تماس حاصله؛ کادر دفتر و مدیر محترم از سابقهءعکس و عکاس آن اظهار بی اطلاعی نموده و تاریخ انتشار عکس را حدود 10 سال پیش عنوان کرده و گفتند که جزو پر فروش ترین محصولاتشان بوده و چندین بار تجدیدچاپ شده ! اما بدلیل گذشت زمان زیاد از سوابق تصویر اطلاعی در دست نیست !؟؟ البته اینجانب به این تماسهای مستقیم هم اکتفانکرده و طی دوفقره ایمیل به شخص مدیر و دفترانتشارات مجددا عکس را استعلام نمودم که متاسفانه پاسخی به ایمیلها داده نشد.

* در مورخه 29/9/94 خبرگزاری فارس 3 ضمن در ج خبری در خصوص این عکس و داستان کذایش به نقل از کانال رسمی سردار محسن رضایی در تلگرام  به این موضوع می پردازد ؛ فرمانده سابق سپاه پاسدران نیز با سئوال اما چرا؟ این داستان عکس را تکذیب کرده و با این جمله (در تصویر فوق پیکر مطهر شهدا به صورت سالم دیده می شود؛ این شهدا گویا در عملیات دیگر و به گونه ای دیگر به فیض عظیم شهادت نائل آمده‌اند  ) صحت و اصالت داستان این عکس را مردود می دانند.

لازم به ذکراست علیرغم این اطلاع رسانی شفاف؛بازهم سایتهای خبری به اصطلاح موجه؟! 4 و5 ( باشگاه خبرنگاران؛میزان؛مشرق و...اقدام به درج ناقص خبر و یا آنچه خود می خواستند نمودند و حتی نظریه اصلاحی این حقیر را غیرقابل انتشار اعلام کردند.درفهرست منابع و مستندات آدرس موجود است )

* در خلال تحقیقات؛ (14/6/94) در ذیل مطالبی از همین وبگاه با کامنت یکی از خوانندگان (برادرصادقی؛مدیر موسسه فرهنگی-هنری زائرالشهداءجهرم) 6 روبرو شدم که این عکس را مربوط به عملیات خیبر ( 3 اسفند1362) منطقهء دشت جفیر و بمباران هوایی محل تجمع گردانهای تیپ 33 المهدی عج (گردان الفتح) اعلام کرده بودند. بااستفاده از آدرس ایمیلی که ازایشان درج شده بود مکاتبه ای انجام شد و ایشان ضمن معرفی راوی این ماجرا (برادرپاسدارمحمدرضاعالیشوندی) که برادر شهید محمود عالیشوندی (فرمانده گردان الفتح) می باشند ماجرا را از ایشان نقل کردندوشماره تلفن خود را نیز ارسال کردند. درتماس مستقیم بابرادر صادقی برای تحقیق بیشتر منابع دیگری درخواست شد و ایشان شماره تلفن برادرپاسدار حاج مسعود ذبایحی مسئول دفتر حفظ و نشر آثار دفاع مقدس لشکر المهدی 7 را دادند؛ درتماس با برادر ذبایحی (17/11/94) موضوع مجددا مطرح شدو طی ایمیلی عکس هم برای ایشان ارسال شد ؛ آقای ذبایحی در پاسخ چنین عنوان داشتند که : بعدازمشورت با تعدادی از برادران قدیمی که در بمباران (مقرتیپ) حضورداشتند؛گفتندکه این عکس احتمالا مربوط به همانجاباشد؛گروهان بچه های لرها که در المهدی بوده اند. 

* پی نوشت: ضمن صحبت تلفنی که باحاج مسعود ذبایحی داشتم ؛ ایشان شمار شهدای این بمباران هوایی را 104 تن اعلام کردند و فایل متنی خاطرات 2تن از شاهدان حادثه را  که دربمباران حضورداشتند را نیز ارسال کردند. همچنین ایشان به نکتهءظزیفی اشاره کردند؟! که شاید دلیل برخی داستان سازی ها نیزباشذ؛ ایشان اظهارمی داشتندکه دراکثرعملیاتهاازجمله رمضان ؛تخریبچی ها پس ازخنثی کردن میدان وبازکردن معبر؛ برای اطمینان از صحت کار؛خودشان در معبر باز شده می غلتیدند تا مطمئن شوند که چیزی از دستشان در نرفته باشد و به نوعی وجدان خود را آسوده می کردند. نه اینکه نیروها را درمیدان مین وادار به غلت زدن کنند.

* جمعبندی : نهایتا ؛ ایرادات و اشکالات وارده به عکس و داستان ونتایج تحقیق انجام شده نشان دهندهء این واقعیت است که :

الف- در اینکه عکس مربوط به عملیات رمضان باشد؛ کاملاتردید هست.( احتمال عملیات خیبر هم قوت دارد)

ب- در اینکه عکس مربوط به برادر علی فریدونی باشد کاملا تردید هست.( به تصریح انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس)

پ- در اینکه عکس مربوط به میدان مین باشد؛ کاملا تردید هست.( اشکالات 5 گانه و نظرات سرداران رشید و رضایی)

ت- در اینکه این عکس بعد از 31 سال اجازه انتشار یافته کاملا تردید هست.( طبق اطهارمدیرانتشارات بیش از 10 سال است که منتشرشده) 

ث- اما , در اینکه عکس مربوط به یکی از صحنه های نبرد عاشورایی فرزندان اسلام و ایران در دفاع مقدس 8 ساله باشد؛ هیچ تردیدی نیست.

و آخر دعوانا ان الحمدلله رب العالمین

Attention .Only comments written in persian will be displayed and responded to .Thank you*


* آدرس منابع و مستندات :

1-بررسی عکس؛آیا میادین مین باعبور رزمندگان گشوده می شد؟!  

 

2-سایت انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس :  

  

3-خبرگزاری فارس،محسن رضایی:    

     

4-گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان:         

 

5-خبرگزاری میزان :       

     


6-وبگاه مدافع مدافع مقدس( کامنت برادرصادقی) :    

  

7-مسعودذبایحی مسئول دفترحفظ ونشرآثاردفاع مقدس ل المهدی: 

    

8- آیا این عکس میدان مین است؟

9- بازتاب مطلب در سایتها



نظرات  (۲۱)

۲۸ فروردين ۹۵ ، ۱۳:۱۰ سیّد محمّد جعاوله
با اخلاص
متشکرم
پاسخ:
سلام و تحیات
صمیمانه سپاسگزارم. 
یاحق
۲۹ فروردين ۹۵ ، ۱۸:۵۵ مm نصراصفهانی
سلام 
نگاه احساسی، باعث بی‌توجهی به پژوهش‌های دفاع‌مقدس شده است
پاسخ:
علیکم السلام
بله کاملا درست گفتید و حق باشماست . از توجه و اظهارلطفی که فرمودید سپاسگزارم.
سلام

خیلی خوب و مفصل و دقیق به قضیه پرداختید
متأسفانه از این قبیل اظهار نظرهای احساسی بر پایه صرفا یک عکس زیاد به چشم میخوره
توی چند روز اخیر در شبکه اینستاگرام شاید بالغ بر 12مورد قضاوت نابجا صرفا برپایه یک عکس که اصالتش هم زیر سوال است در موضوعات مختلف دیدم و بسیار تأسف خوردم...

موفق و پایدار در مسیرحق باشید
پاسخ:
علیک السلام منی
آقا مهدی عزیز؛ منظور این کمترین هم در آسیب شناسی این تحریفات دقیقا همین است که ترجیح عقلانیت بر احساسات را در رواینگری تاریخ و مسائل فرهنگی ؛ نهادینه و ترویج نمایم.
ازلطف واظهارنظرتان متشکرم
سلام علیکم:
ضمن تقدیر از زحمات شما. ان شاء الله مطلب فوق در بسته آینده اوج پرواز پیوند داده خواهد شد.
موفق باشید.
پاسخ:
علیکم السلام
باتشکر از شما برادر متعهد و بصیر . پاداش شما را شفاعت شهدا نزد خداوند متعال ؛ مسئلت می نمایم.
موید و منصورباشید
عموم شهیده و بابام همیشه از فیلم جنگی بدش میومد و کانال رو عوض می کرد.
یه روز گفتم چرا عوض میکنی بابا فیلمه جنگه!
گفت پسرم اینها همش الکی و ساختگی بود،باشه میخوای ببینی ببین.
بعد رفت به اتاق و شروع به گریه کرد...من به مادرم گفتم چی شد؟
مادرم گفت دلش برای برادرش تنگ شده تو فیلم نگاه می کردی به یاد عموت افتاد.

بعد ها به بابا گفتم بابا از این جریان ناراحت میشی؟چون یاد عمو میفتی؟ببخشید...
گفت نه تنها از اینکه یادش میفتم،از این ناراحت میشم که جنگی که اونا رفتن اینطور
نبود.این ها همه فیلمه و ساختگی ده هاصدها برابر رنج و شکنجه کشیدن شهیدا !
پاسخ:
سلام علی آقای عزیز
خداوند پدر شما را حفظ کند و عموی عزیزتان را با سیدالشهدا ع محشور نماید. سپاس که به ما سری زدی . منتظر قدوم شما و پدر گرامیتان هستم .
ازبابت آدرس هم تشکر می کنم آمدم و وبگاهتان را تورقی کردم خداقوت.
یاحق
۰۸ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۲:۰۷ جامانده ازشهدا
الوارثین
باسلام
احسن و خسته نباشی به پیگیری های شما
انشاءالله موفق باشید
@alvaresinchannel
پاسخ:
ذاکرالشهداء ؛ رزمنده دلاور حاج جعفرطهماسبی
وعلیکم السلام
از امعان نظر و التفاتی که به مطالب وبگاه مدافع دفاع مقدس دارید؛ خاضعانه و معلصانه متشکرم.
توفیقات شما و سایر عزیزان  و  رزمندگان گردان تخریب لشگرده سیدالشهداءعلیه السلام( وبلاگ الوارثین ) را از خداوند مسئلت دارم.
وفقک الله
یاحق
لینک شدید :)
پاسخ:
سلام علیکم
از اظهار لطف و اعتمادی که نشان دادید صمیمانه سپاسگذارم.
موفق باشید
۱۹ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۵:۵۵ سید مهدی رییس السادتی
سلام
بسیار عالی

پاسخ:
وعلیکم السلام
از اظهارنظر دلگرم کننده شما سپاسگزارم.
زنده باشید
سلام علیکم
دقت نظر بسیار خوبی داشتید
متشکرم از مطلب
پاسخ:
وعلیکم السلام 
سپاس از مطالعه و امعان نظرشما.
زنده باشید
خسته نباشید
پاسخ:
سلام و عرض تشکر
زنده باشید
۰۱ خرداد ۹۵ ، ۱۵:۲۴ حمیدرضا صادقی
سعیکم مشکور
پاسخ:
سلام
طاعات ,عبادات و محاهدات شما هم مقبول. انشاءالله
۰۱ خرداد ۹۵ ، ۱۵:۵۰ محمد درودیان
با سلام و تشکر از دقت تحسین برانگیز شما. حقیقتا با رویکرد پژوهشی برای روشن شدن  یک مسئله تخصصی و تاریخی که بنا به دائلی عمومی شده بخوبی پرداخته اید. با تقدیم احترام و ارزوی موفقیت برای شما گرامی ارچمند
پاسخ:
وعلیکم السلام
سپاس و امتنان فراوان از حضور و امعان نظر پژوهشگر دفاع مقدس استاد درودیان ؛ توفیقات روزافزون شما را مسئلت دارم.   وفقک اله
اتفاقا امروزبه‌این‌عکس‌برخوردم‌.به‌نظربنده‌‌هم‌مشکوک‌بود.که‌شماتوضیح‌کامل‌دادید.
پاسخ:
سلام و تشکر از اظهارنظر دلگرم کننده شما. امید دارم با مطالعه سایر مطالب ابهامات در موضوعات دیگر هم برطرف شود.
یاحق
با سلام :
ممنونم از شما ...

نگاه شما به این عکس و اشکالات وارده بر آن واقعآ نیاز به حضور در جبهه جنگ داره ...

یکی یکی دلایل رو میخوندم و به عکس نگاه میکردم و میدیدم ، آره ، دقیقآ با این مطلب همخونی نداره ...

باز هم ممنون از شما
پاسخ:
سلام و تحیت. از امعان نظر و صرف وقتی که در مطالعه مطلب داشتید؛ مخلصانه تشکر می کنم.
زنده باشید
سلام آقای پور اسد :

شما وارد این صفحه بشین ، پایینش کامل یک نمونه مشهود آوردم ، انشالله بدردتون بخوره ...

http://avrmicro.blog.ir/post/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%84%D9%88%D8%AF-%D8%AF%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D8%B4%DB%8C%D8%AA

یــــــــــــا علـــــــــــــــــــــــِ
پاسخ:
سلام مهندس عزیزم
اوامر شما با کمال میل اجرا شد و بسیارمفیدولازم می نمود. دعاگوی شما هستم .پاداش زحمات شما را از خداوند و شهدای عزیز مسئلت دارم. زنده باشید
۱۵ تیر ۹۵ ، ۱۰:۱۰ نویسنده خاص
اصلا یه نکته مهم هم من میخوام با اجازتون اضافه کنم!
اگر میدان مین هست اینجا...
چطور اون رزمنده رفته واساده وسط میدان مین؟
مگه ممکنه اینقدر بی احتیاط باشه که میدان مینی که از خنثی شدن کاملش مطمئن نیست رو بره وایسه میون پیکر شهدایی که در اثر انفجار مین شهید شده باشن؟؟؟؟
اینکه ایشون (سه نفر رزمنده) با وسایل اونجا ایستادن یک نکته هست...
اینکه زمین هم اینقدر صاف و بدون به هم ریختگی خاک هست هم یک نکته هست.
چون معمولا انفجار مین میزان زیادی گرد و خاک و گودالهایی رو اطراف خودش ایجاد میکنه.
و همچنین وقتی این میزان مین با هم یکدفعه بخواد منفجر بشه معمولا خیلی چیزی سالم نمیمونه
حتی مین های سالم هم منفجر میشن در اثر این موضوع...
در ضمن اینکه اگر یک گروهی بخوان یکدفعه با هم برن روی مین های یک میدان معمولا انفجار اولین مین اجازه ورود افراد دوم و سوم رو نمیده اونهم توی میدانهایی که اینقدر بخوان یکپارچه باشن
چه برسه به اینکه افراد بیان با هم دسته جمعی و دور هم برن هر کدوم یک نقطه.
اگر فردی هم بخواد راه باز کنه معمولا یک مسیر مستقیم رو میره و یک خط باریک رو برای عبور بقیه خنثی میکنه
اگر نیاز به اینکار باشه یک نفر ممکنه به اراده خودش دراز بکشه روی مین و یک مسیر خطی باریک رو برای عبور بقیه باز کنه. اجبار تو این زمینه یه چیز غیر ممکنه به نظر من.
نه اینکه همه با هم کل میدان رو منفجر کنن و پخش بشن توی میدان مین اونم در حین انفجار بقیه مین ها.
نکته دیگه اون چیزی که شبیه به مین هست... اگر مین باشه چرا منفجر و متلاشی نشده... اگر منفجر شده پس چرا سر شهید در کنارش سالم هست؟
اگر هم اصلا مین نباشه و انفجاری در کنارش صورت گرفته چرا پرتاب نشده به اطراف و همونجا مونده...؟
اصلا اینجا مشخصه که صحنه درگیری با کلاش هست
اینو من به عنوان یه بیننده معمولی دارم میگم.
عقل از روی تصویر میتونه قضاوت کنه که حتی اگر میدان مین بود و فردی این اجازه رو به خودش میداد که بخواد گردانی رو مجبور کنه اونوقت هم باز نمیومد اینطوری کل گردان رو پخش کنه توی همه میدان.
مگه اینکه با چتر روی مین ها فرود اومده باشن که اینطوری تونسته باشن کل میدان رو به صورت صفحه ای و دسته جمعی بخوان منفجر کنن.
یا هم که از صدای مین منفجر شده خوششان بیاد.
تازه این کار نهایتا نمیتونه کمک کنه میدان مین باز بشه.
چون هنوز اطمینان وجود نداره که همه مین ها خنثی شده باشن.
اگر موضوع باز کردن راه تو میدان مین بود باید یه تیکه رو باز میکردن...
پس نتیجه باز هم همینه که این یک میدان مین نیست.
و موضوع هم باز کردن یک میدان مین نیست
خدا از عاملین دروغ پراکنی که باعث تشویش اذهان اونم تو این زمینه های احساسی و مهم مردم میشن نگذره...
و خدا خیر به شما عنایت فرماید که زحمت روشنگری رو کشیدین

پاسخ:
سلام علیکم...... عیدفطرمیارک... بانشکر از دقت نظرشما.... به نکات جالب و خوبی اشاره کردید..... درمورد آن مین عمل نکرده که کنار یکی از ابدان شهداءافتاده باید عرض کنم که برادران جان برکف تخریبچی معمولا همراه هر گردانی بودند و برای باز کردن تعجیلی موانع مین و سیم خاردار از مینهای غنیمتی و اژدربنگال استفاده می کردند و معمولا در کوله پشتی خود تعدادی مین ضدنفر برای موارد ضروری حمل می کردند این مین هم احتمالا مربوط به همین موضوع است.... از اهتمامی که برای نوشتن این توضیجات ارزشمند مبذول داشتید صمیمانه از شما سپاسگزارم.... موفق و موید باشید.
یاحق
سلام
واقعا نمی دونم چرا بعضی ها خاطرات و واقعیت های جنگ رو دستکاری میکنن و گاها چیزهای اغراق امیز بهش اضافه میکنم.
به نظر من جنگ و دفاع مقدس ما ذاتا انقدر بزرگ بوده و هست که نیازی به بزرگ نمایی های پوچ نیست. تاریخ دفاع مقدس ما انقدر معجزه و عجایب داره که نیازی به ساخت معجزه ها و عجایب جدید نداره.
ممنون از اطلاع رسانی و زحماتتون
یاعلی
پاسخ:
وعلیک السلام منی.... ممنون از حضور موثر و اظهارنظر دلگرم کننده شما....... کاملا حق باشماست ولی نان و نام عده ایی کاسب مسلک و مداح نما در گرو همین تحریفات و داستان سازی هاست... این وبگاه برای همین است که جنگ 8 ساله را درست بنویسیم و نه درشت؟؟ زنده باشید... یاحق
۳۱ تیر ۹۵ ، ۰۹:۴۸ مهدی ابوفاطمه
رحمهم الله و ایدهم ان شالله
خداوند دست و دل ما رو هم بگیرد
پاسخ:
والرحمکم و ایانا...... ان شاءالله
۰۱ مهر ۹۵ ، ۲۲:۳۹ خادم الشهدا (میشداغ)
سلام..
وقتتون بخیر و ان شالله ایام به کام و صحت به جان..
سپاس از بذل توجه جنابعالی..من در افسران جدید ثبتنام نکردم و الان مثه اینکه اجازه ورود ندارم..دلم هم برای قدیمی ها و قدیم ترهای افسران تنگه..
پاسخ:
علیکم السلام..... از التفاتی که به همراهان قدیمی دارید متشکرم....... افسران جدید؟ متاسفانه چه کمی و چه کیفی هیچ لطفی ندارد.... مگر همان قدیمی ها بیایند و کاری بکنند... اگر موفق بودید مجددا ثبت نام کنید.... به هر حال ما اینجا و آپارات و صوت المستضعفین رفع تکلیفی می کنیم....... برای شما و همسر مکرم و پدر معززتان  آرزوی سلامت و حسن عاقبت می نمایم... همیشه در خدمتگزاری آماده ام....... زنده باشید... یاحق
۲۶ مهر ۹۵ ، ۲۱:۴۶ ....مسعود ....
جالب بود
پاسخ:
سپاسگزارم
۱۶ مهر ۹۶ ، ۱۳:۳۹ حمیدرضامهدوی
باسلام متاسفانه از رشادت های  جوانان میهن درجبهه های غرب غافل شدیم . چرا رسانه های درخصوص عملیاتهای مطلع الفجر و رشادتهای صورت گرفته در شیاکوه و عملیات مسلم بن عقیل درسومار وگیسگه چیزی نمی نویسند. در این دوعملیات هزاران شهید دادیم اما غافل از یک راوی و روایتگر
پاسخ:
سلام و تشکر از حضورتان.... بله  حق باشماست... متاسفانه درمورد جبهه غرب کشور ؛عملیاتها؛ شهدای گرانقدرش کوتاهی شده است ... وفقکم 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">