سِرِه

روشنگری و تبیین تحریفات دفاع مقدس

سِرِه

روشنگری و تبیین تحریفات دفاع مقدس

سِرِه

از ایشان نیستی ؛ می گو از ایشان *
هدف اصلی ایجاد این وبلاگ، تبیین و روشنگری تحریفات در روایتگری دفاع مقدس می باشد. از مخاطبان محترم تقاضامی شود از طریق آدرس 📧 : hk43siamak@yahoo.com ویا 📱: 09177334877(لطفا"فقط پیام کوتاه) نقطه نظرات و پیشنهادات خویش را ارسال نمایند.
هرگونه بازنشر و اقتباس از مطالب این وبگاه ؛ باذکر آدرس ؛بلامانع است.
deare friends .Only comments written in persian will be displayed and responded to .Thank you

نویسندگان

بسم الله الرحمان الرحیم

*روش‌های ناپسندبرای اثبات حقایق معنوی شهیدان

*اشاره:

 گاه و بی گاه در فضای نت با اخبار و فیلم های پر بحث و بیننده ای مواجه می شویم؛که شدت اشتیاق و احساسات کاربران در استقبال از آنها ؛ راه را بر هر گونه نقد و واکاوی موضوع می بندد!و چه بسا که از سوی غالب کاربران ؛ فردناقد مورد اعتراض و اهانت هم قرار بگیرد؛ بعنوان مثال : خبر نبش قبروجابجایی شهید بهنام محمدی ؛ مزار شهیدمنوچهر بلارک ؛ عکسی که پس از چندین سال اجازه انتشار یافت و تفحص سالم پیکر شهید علی جوزانی پس از 22 سال .... در این یادداشت به ماجرای منتسب به شهید بزرگوار جوزانی پرداخته و ان شاءالله پس از تحقیق مستند ماجرای پیکرشهیدمحمدی و سنگ مزار شهید بلارک هم بررسی خواهدشد.


*سابقه:

 ازحدود نیمه دوم سال 1386 به یکباره تعداد زیادی سایت و وبلاگ اقدام به نشر و باز نشر ویدئویی کوتاه باعنوان کشف پیکرسالم!شهیدپس از 22 سال نمودند؛که در این ویدئو جنازه سالم شهیدی موسوم به علی جوزدانی درداخل تابوت و پیچیده در لایه ازپلاستیک ؛که مرسوم انتقال شهدای جنگ تجمیلی به معراج شهدا بود؛ در بین تعدادی از همرزمانش به رویت گذاشته شده که این کار هم مرسوم زمان تشییع و انتقال به معراج بوده و در صورت خوش اقبالی خانواده شهید از آن فیلم برداری هم می شده؛ و همین فیلم باعث بروز این ماجرا نیز گردیده است.... در ادامه نکاتی در این باره بررسی می گردد:

*نکات قابل توجه :

1-نام خانوادگی شهید به تایید سایت بنیادشهید؛ جوزانی درج شده ؛ و نه جوزدانی

2-شهید جوزانی؛مفقودالاثر نبوده و پس از شهادت درمردادماه1367 تشییع و تدفین گردیده است

3-فیلم منسوب به پیکر ایشان تقریبا پس از 22 سال پخش شده ؛ نه اینکه جسد ایشان پس از این مدت تفحص شده است.

4-درفیلم مورد بحث در لباس و چهره شهید حوزانی اثری از خاک و دلیلی بر اینکه از زیر خاک تفحص شده باشد وجود ندارد.

5-همان سال انتشار فیلم بنیادحفظ آثارونشر...دفاع مقدس ؛ در رد ادعای تفحص این پیکر اطلاعیه می دهد که متاسفانه درست منتشر نمی شود و شاید هم عمدا مورد اعتنا قرار نمی گیرد.

6-اینکه پیکر انبیاء و ائمه الهی ؛ صلحا و برخی شهدا از ابتدای تاریخ تاکنون و بعد از این ؛ به اذن الله تعالی سالم بماند (مطلب لینک مطالعه شود ) جای تردید نیست( کم و کیف این مبحث نیاز به تبیین مفصل دارد ) اما در خصوص شهید بزرگوار علی جوزدانی ،ضروری است اطلاعیه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس را بشرح ذیل مطالعه شود:


* اطلاعیهءبنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس :

در این اطلاعیه آمده است: اخیراً عده ای با توسل به روشی غیرمرسوم، مبادرت به ارسال تصویر یکی از شهیدان دفاع مقدس (شهید علی جوزدانی) از طریق بلوتوث در تلفن همراه نموده و این گونه تبلیغ می نمایند که این شهید در خلال عملیات جست وجو و اخیراً پیدا شده است و از آن جایی که در تصاویر منتشره، پیکر شهید سالم نشان داده می شود، در بین مردم این گونه تبلیغ نموده اند که سالم ماندن پیکر این شهید پس از سال ها به عنوان کرامتی از کرامات شهیدان است. 

بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ضمن پذیرفتن کرامت همه شهیدان سرافراز، به اطلاع عموم هموطنان عزیز به ویژه جوانان فهیم رسانده است که اگرچه در مواردی پیکرهای طیبه شهدا پس از گذشت سال ها از زمان شهادت آنان، به صورت کامل و یا بخش هایی از آن سالم یافت شده و دلایل آن نیز در فرهنگ و معارف اسلامی ما تبیین گردیده است؛ اما تصاویری که هم اکنون از شهید جوزدانی به عنوان شهید دارای پیکر سالم پخش شده و می شود، از تصاویر تهیه شده در ایام دفاع مقدس است که بلافاصله پس از شهادت آن فرد، مراسم تشییع و تدفین وی انجام شده است. بنابراین فیلم پخش شده، هیچ ارتباطی به تفحص های اخیر در مناطق عملیاتی ندارد و انتساب این فیلم به عنوان شهید تفحص شده تکذیب می گردد و از کسانی که مبادرت به چنین اعمالی می نمایند درخواست می شود که برای اثبات کرامات و حقایق معنوی شهیدان که در صحت آن نیز هیچ گونه تردیدی نداریم، به چنین روش های ناپسندی متوسل نگردند که آثار آن زودگذر و معکوس خواهد بود. 

* پ ن : ازآنجا که اطلاعیه فوق به قدر لازم گویا و رسا می باشد از نقدوبررسی بیشتر پرهیز گردید.

مشخصات شهید در سایت ایثار (پایگاه اطلاع رسانی بنیادشهیدوامورایثارگران)

نام علی؛ نام خانوادگی جوزانی ؛نام پدرغلام رضا؛ تاریخ تولد: 1344/04/10؛ تاریخ شهادت: 1367/05/05, محل شهادت: شلمچه؛ نام عملیات:....  ؛ استان: شهرستان های استان تهران ؛ شهرستان: شهرستان های استان تهران - رباط کریم ؛ بخش / شهر: مرکزی؛ دهستان: امامزاده ابوطالب ؛ آبادی : ادران ؛ نام گلزار:امامزاده ابوطالب
*مطالب مرتبط :
1-   زمین هم اجازه ی جسارت ندارد (تبیان)

2-  وقتی شهدا ما را غافل گیر میکنند(خاطرات جبهه)

3-  اطلاعیه بنیاد حفظ آثار درباره تصاویر پیکر شهید جوزدانی (جامعه خبری تحلیلی الف )

4-  پیکر شهید پس از چند سال سالم کشف شد(جام جم نما)

5-  اطلاعیه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس در مورد پیکر مطهر یکی از شهدای دفاع‌مقدس (خبرگزاری دفاع مقدس)

6-  حقایق عکسی از تفحص پیکر یک جانباز شهید نخبه و شاخص دفاع مقدس

7-  آلبوم تصاویر شهدای سالم

نظرات  (۱۲)

این تحقیقاتتون خیلی جالبن! یه جورایی مبارزه با خرافه!
پاسخ:
سلام و تشکر.... بله بخشی از هدف همین است و به نوعی زدودن هرگونه تحریف و پیرایه از تاریخ و روایتگری جنگ 8 ساله برای نسلی که آنروزها را ندیده و اگر می خواهد بشناسد خالص و ناب و از راه حقیقت بشناسد ؛ نه با تحریف و خرافه و دروغ ؛ تا ایمانش به آرمانها از راه تحقیق و عقل باشد ؛ نه در گرو وهم و خیال و تقلب..... به قول شهید مطهری : برای رسدن به هدف حق باید از وسیله و ابزار حق استفاده کرد؛ نه هر وسیله ایی.... وفقکم و ایانا
۲۱ خرداد ۹۶ ، ۱۰:۳۳ ....جلیس العقل ....
هر چند کم ولی مطالب ارزشمندی می گذارید . متشکرم از لطفتون بهره بردم
پاسخ:
سلام؛ تشکر از توجه و امعان نظر شما .... دراین وبگاه تا تحقیقات تکمیل و قابل عرضه نشود ؛ مطلب جدیدی ارائه نمی شود... ازمطالب خوب و موجزتان استفاده می برم...موفق باشید
زیبا و ماندگار بود
احسنتم
پاسخ:
سلام و تشکر از حضور و توجه حضرتعالی .... از مطالب خوب شما هم استفاده مبرم .... وفقک الله
۲۹ خرداد ۹۶ ، ۲۲:۴۷ پرواز تا خدا
احسنتم کاملا درست است
پاسخ:
سلام و سپاس از حضور و توجه شما ... موفق باشید
۳۰ خرداد ۹۶ ، ۰۰:۰۵ محمد رضا اعظمی راد
سلام خوب بود خیلی ممنون خب حالا فیلمهای واقعی و درست را منتشر کنید
پاسخ:
علیکم السلام....... ممنون از بذل توجه شما ... سعی می کنم  در صورت فرصت خواسته شما را انجام دهم .... از آدرسهای ذیل پست هم بازدید کنید... یاحق
۰۴ تیر ۹۶ ، ۲۰:۴۶ شرمندهٔ یابن الحسن
ممنونم
پاسخ:
زنده باشید☺
۱۱ تیر ۹۶ ، ۲۰:۰۶ آرمان بدیعی
با سلام:
ضمن تشکر و قدردانی از شما همسنگر گرامی که همواره ما را در «اوج پرواز» همراهی نموده اید. به عرض می رسانم که پست «در محضر استاد طاهرزاده» با گذاشتن برخی مطالب مطرح شده در جلسه امروز تکمیل گردید.
موفق باشید.
پاسخ:
علیک السلام... مطالعه و استفاده شد.... وفقک الله
وبلاگ جالب و مطالب خوبی  داری  مطالبتان هم جذاب و گیرا بود. اگر تمایل به تبادل لینک دارید اطلاع بده .مطالبتون خیلی ساده و در عین حال صادقانه است موفق باشی.
پاسخ:
سلام ... تشکر از توجه و لطف شما ... زنده باشید
متاسفانه ذهن ما دنبال مسائل فرعی بیشتره میره تا اصل ماجرا

همیشه عاشق این شو های تبلیغاتی هستیم
باید مقام شهید را بدانیم حالا سالم بودن یا نبودن. این مساله اصلی نیست



سربزنید
پاسخ:
سلام ... تشکر از بذل توجه و اعلام نظر فابل تامل  و صادقانه شما ... به وبگاهتان سر زدم ....
زنده باشید
مرسی خوب بود.
پاسخ:
سلام علی آقا .... ممنون که به ما سرزدی و اظهار لطف نمودی .... به رسم ادب بازدیدی از وبگاه شما شد... مطالب طاها و سارا را هم خواندم ... حسن عاقبت ؛ عافیت و موفقیت شما را آرزومندم ... یاحق
سلام

ممنون از وبلاگ زیبای شما

خسته نباشید گرم میگم بهتون که اینقدر زیبا کار میکنید روی مطالب و محتوای وبلاگتون
خدا خیرتون بده
پاسخ:
سلام ... تشکر از توجه و لطف شما ... زنده باشید

خدااللهی عقل همه بده

پاسخ:
اللهی آمین :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">