سِرِه

روشنگری و تبیین تحریفات دفاع مقدس

سِرِه

روشنگری و تبیین تحریفات دفاع مقدس

سِرِه

از ایشان نیستی ؛ می گو از ایشان *
هدف اصلی ایجاد این وبلاگ، تبیین و روشنگری تحریفات در روایتگری دفاع مقدس می باشد. از مخاطبان محترم تقاضامی شود از طریق آدرس 📧 : hk43siamak@yahoo.com ویا 📱: 09177334877(لطفا"فقط پیام کوتاه) نقطه نظرات و پیشنهادات خویش را ارسال نمایند.
هرگونه بازنشر و اقتباس از مطالب این وبگاه ؛ باذکر آدرس ؛بلامانع است.
deare friends .Only comments written in persian will be displayed and responded to .Thank you

نویسندگان

* روز پاسدار

پنجشنبه, ۴ اسفند ۱۴۰۱، ۰۳:۴۱ ب.ظ

بسم الله الرحمان الرحیم

 * بمناسبت ایام الله سوم وچهارم شعبان المعظم وعیدین میلاد امام حسین  و حضرت ابوالفضل العباس علیهما السلام

✍️ .... سلام ؛ این روزها ی پر خیر و برکت ماه شعبان منسوب است به ائمهء گرامی و عزیزمان حضرات امام حسین ؛ ابوالفضل ، زین العابدین علیهم السلام و امام عصر عج الله تعالی فرجه الشریف و ایضا" روزپاسدار ، خودم را لایق کسب کسوت پاسداری نمی دانم فلذا تاءسی می کنم به تنها! نمونه زمینی مصداق پاسداری شهید بزرگوار سردار قاسم سلیمانی و فرازی از وصیت نامه راهبردی آن عزیز، که حجت تمامی ما  خُرده پاسداران! بود بر پاسداری ....

 اللهم الرزقناشهاده فی سبیلک 

از نقطه نظرات ارزشمندتان بی نصیبم نکنید

                       متشکرم



نظرات  (۴)

سلام جناب پوراسد... با عرض تبریک این روز عزیز و ایام پیش رو خدمت شما و خانواده گرامی... 

ان شاءالله سلامت و عاقبت بخیر باشید خصوصا اینکه همچنان از آرمان های انقلاب پاسداری می کنید... در پناه حق

 

پاسخ:
سلام عرض تبریک متقابل خدمت سرکارعالی و خانواده گرامی
عافیت و حسن عاقبت سرکار هم آرزوی ماست. پاسداری در روزهای سخت و بحرانی است که ارزش انتساب خود به حضرت سیدالشهداء امام حسین علیه السلام را پیدا می کند. وگرنه در روزهای عافیت و عادی فضیلتی ندارد.امثال من که ادای پاسداری را در آوردیم .
 والله اعلم
وفقکم
۰۹ اسفند ۰۱ ، ۱۸:۲۱ اندیشکده اریحا

سلام، با کمی تاخیر مبارکتون باشه این روز مبارک 🌹

 

به اون بخش از پستتون که فرمودین: "تنها نمونه زمینی مصداق پاسداری" نقد دارم و معتقدم این خاک قاسم سلیمانی زیاد داره

پاسخ:
محضر محترم دوست گرامی و رفیق مشفق جناب آسیدابوالفضل ساقی ایدهم الله تعالی ... 
علیکم السلام
صمیمانه عید پیش رو (میلاد امام عصر عج ) را تبریک عرض می نمایم . در جوار مولانا علی ابن موسی الرضا علیه السلام در عافیت و امان الهی باشید.
حقیقتا"دلم برای نظریات دلگرم کننده و گاها"چالشی حضرتعالی تنگ شده بود؛ بابت اینکه به وبگاه ارزشمندتان سر نمی زنم عذر تقصیر دارم.
اما بعد؛ اینکه شما معتقدید این خاک قاسم سلیمانی زیاد دارد ؛ حق جنابعالی است چرا که خود جنابتان هم یکی از قریب به 90 میلیون نفوس ساکن در این خاک هستید و قطعا" ظرفیتهای خود و مجاورین و اقرباء تان را بهتر می بینید و می شناسید؛ البته چنانچه خود حضرت سیدالشهداءامام حسین علیه سلام را استثناء نکنیم و نمونه زمینی محسوب کنیم ؛انتقاد شما کاملا وارد و بجاست، اما بگویم که این کلام مورد نقد، سر دیگری هم دارد و آن گوینده کلام است که برحسب قریب به 40 سال پاسداری و حشر و نشر با پاسداران ( خرده پاسداران ) به این نتیجه رسیده و پس از عروج و شهادت آن عزیز بی بدیل؛ همچنان بر این عقیده مانده است . شاید من و امثال بقدر کفایت در جهت کمال و ارتقاء ایمان تلاش نکرده باشیم . والله اعلم
توفیقات روز افزون شما فرهیخته جوان و انقلابی را از محضر حضرت حق مسئلت می نمایم
وفقکم

سلام

بابت مطالب خوبی که قرار میدین واقعاً سپاسگزارم

یادم سخنرانی ای از آقای رائفی پور دیدم که میگفتن در زمان جنگ رزمندگان با بیل سیم موشک مالیوتکا را می بریدند.

از اونجا که این ادعا در برخی وبسایت ها هم ذکر شده بود مانند دفاع پرس.اما برایم قابل باور نبود  خواستم از شما بپرسم این واقعیت دارد یا خیر

پاسخ:
علیکم السلام .
 با تشکر از حسن اعتمادی که به وبگاه "سره" دارید و آرزوی بصیرتی متعالی برای تمام جویندگان و پویندگان راه حق و حقیقت؛ در تشخیص سره از ناسره؛ خاصه برای خودم و جنابعالی. در تبیین این سئوال و یا به عبارتی شبهه مطروحه بایستی بعرض برسانم در دفاع هشت ساله ملت ایران در مقابل دشمن بعثی مستثنیات و مواردی پیش آمده که رزمندگان ایرانی کمبود سلاح ها و ابزارهای جنگی را  با ابتکاراتی جبران می کرند. که البته عدم همت متولیان ضبط و نشر ارزشها و آثار دفاع مقدس در احصاء این موارد و همچنین عدم کنترل و نظارت بر روایتگری راویان مناطق راهیان نور و یا به عبارتی عدم اهتمام بر تربیت و آموزش صحیح اینگونه راویان دیمی و غالبا" جنگ ندیده راهیان نور؛ ما با اغراق ها و غلوهای متواتر در روایتگری دفاع مقدس مواجه شده ایم .
بیش از آن که امثال این سخنران «جوان و جبهه ندیده» مقصر باشند، باید بزرگ‌ترهایی را که الگوی این جوانان هستند،مورد مواخذه و انتقاد قرار داد. در همین وبگاه نمونه هایی از خبط و خطاهای این به اصطلاح بزرگترها نظیر بزرگوارانی چون "شیخ انصاریان؛ محمداحمدیان؛علیرضاپناهیان،حسین یکتا و... "را به تفصیل تبیین کرده ام . اما در خصوص این مورد باید بگویم که این اولین دفعه است که داستان موسوم به"نبرد بیل باموشک"را شنیده و دیده ام . از آنجا که سن جناب رائفی پور اقتضای حضور در جبهه یا یادآوری سالهای جنگ را نمی نماید قطعا" ایشان این داستان را از فردی به اصطلاح ثقه که از نظر ایشان موثق و صادق بوده شنیده و نقل کرده است که در اینجا باید گفت خطاوقصور ایشان  فقط نقل روایت باسندضعیف است نه چیز دیگر و آقای رائفی پور جزبازخوانی عین مطلب منتشره در سایت هایی نظیردفاع پرس و امثال ذالک،کار دیگری نکرده اند و نیازی به شرح وبسط ماحرا به این شکل نبوده ؛نکته حایزاهمیت این است افراد موجه و محترم در انتخاب مطلب بایستی از منابع معتبرتری استفاده کنند. نظیر این سهل انگاری را جناب شیخ حسین انصاریان در داستان مبتذل منسوب به شهید حاج امینی و ... دیگران هم مرتکب شده اند. اینکه در شرایطی خاص ؛با وسایل ابتدایی بتوان جنگ افزار پیشرفته ایی را در مسیر منحرف یا منهدم کرد بنده قویا" رد نمی کنم؟! چه بسا استثناء" با امدادی غیبی و شرایط خاص امکان پذیر باشد دفعتا" چنین شود؛ لکن متذکر می شوم : هر که را اسرار حق آموختند؛ مهر کردند و دهانش دوختند. 
اینکه راوی بدون در نظر گرفتن ظرفیتهای مخاطبینش هر راست و دروغی (راست شبه ناک) را اشاعه دهد و در جهت اثباط آن هم قادر به معرفی سند و مدرک معتبری نباشد از سری خبط و خطاهایی است که دامن روایتگری دفاع مقدس را گرفته و حالا حالا هم رها نمی کند.
پاسخ به شما نیاز به یادداشتی مفصل تر از این دارد تا بتوانم عمق فاجعه ایی که گریبانگیر روایات دفاع مقدس شده است را به طور خداپسندانه تبیین کنم ؛ مع الاسف این روزها حال مساعدی ندارم و نمی توانم تمرکز لازم را روی موضوع مهمی که بدرستی اشاره نمودید داشته باشم. از این بایت از محضرتان معذورم
برای پاسخگویی به سئوالات احتمالی تان بطور اختصار آماده ام . 
این پاسخ به آدرس ایمیل تان ارسال شد.
وفقکم و ایانا
۲۴ بهمن ۰۲ ، ۰۴:۵۸ اشکان ارشادی

اندیشهٔ ایشان چنین بوده و محترم است ولی چون سرباز بوده باید با ذکر درجاتش حتی برای نشناس هایی که روزی از سر مزارش رد می شوند شناسانده شود. همچنین سرلشگر تا زمان حیاتش درجه اش بود و با شهادت یک درجه دیگر ترفیعی مژده گیرند. یعنی سپهبد شد. صیاد شیراز نیز سرلشگر بود ولی در ارتش که با شهادتش شد سپهبد.!

پاسخ:
سلام و تحیت 
ایام الله روز میلاد امام حسین علیه سلام و حضرت عباس ابن علی علیه سلام ( روزهای پاسدار و جانباز 1402) تهنیت و مبارک .
نظر حضرتعالی نیز چنین است و محترم .
تشکر از توجه و التفات جنابعالی
وفقکم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">